کد خبر: ۱۹۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 17
معلم پرورشی مدرسه موی دختربچه دبستانی را قیچی کرده که این کار به درخواست ناظم مرد مدرسه بوده است.

شفا آنلاین>اجتماعی>معلم پرورشی مدرسه موی دختربچه دبستانی را قیچی کرده که این کار به درخواست ناظم مرد مدرسه بوده است. او با دیدن موی دختربچه تحریک می شده و دستور این کار را داده است. این اتفاق روز 16 اردیبهشت در یکی از مدارس آبادان افتاد تا اینکه ماجرا خبری شد و معاون پرورشی خاطی این مدرسه اخراج و از خدمت تعلیق شد.

 اعظم قاسمی‌زاده؛ رییس اداره آموزش و پرورش آبادان گفته است معاون پرورشی خاطی اخراج و تعلیق از خدمت شده و دو پرونده در دادستانی آبادان و هیات تخلف آموزش و پرورش استان تشکیل شده است. این دانش‌آموز دختر در مقطع ششم دبستان گلستان تحصیل می‌کند که معاون پرورشی مدرسه بارها به این دانش‌آموز نسبت به بیرون بودن موی دانش‌آموز از پشت مقنعه تذکر داده بود. دانش آموز دختر را به دفتر مدرسه می‌برند و با قیچی دوسانتی از پشت موهای او را به طور نامرتب قیچی می‌کنند. ماجرا این است که مدیر یک مدرسه دخترانه مرد است و این به خودی خود ایرادی ندارد اما اینکه مردی باشد که به علت بیماری چنین اقدامی کند جای سوال و مواخذه دارد. دیروز خبر رسید که یک معلم در مدرسه دخترانه ای در فسا موهای 9 نفر از دانش آموزان دختر را قیچی کرده است. البته گفته می شود که والدین این 9 دانش‌آموز از رفتار این معلم شکایت کرده اند. تنها گناه آن دانش آموزان دختر این بوده که موهای‌شان بلند بوده است. رسانه های محلی فسا هم به علت ملاحظات مربوط به خودشان حاضر نشدند این خبر را پوشش دهند. چون تلاش مسئولان آموزش و پرورش شهرستان فسا این بوده است که از کنار این ماجرا با جلب رضایت والدین شاکی بگذرند و اجازه دامنه دار تر شدن موضوع را ندهند. مسلم امینی نژاد، ريیس آموزش و پرورش شهرستان فسا در رابطه با صحت و سقم این رویداد گفت: اصل این خبر درست است و متاسفانه در روزهای گذشته یکی از معلم های ما در مدرسه ابتدایی با قیچی اقدام به کوتاه کردن موی 9 دانش آموز دختر می کند.امینی نژاد درباره علت این حادثه گفته است: پس از رخ دادن این اتفاق، والدین دانش آموزان به آموزش و پرورش مراجعه کردند و شکایت خود را نسبت به این موضوع تنظیم کردند که این موضوع سبب شد ما در جریان موضوع قرار بگیریم و پیگیری آن را در دستور کار قرار بدهیم. معلم مدرسه در مورد علت تصمیم خود مبنی بر بریدن موی دانش آموزان گفته است که موهای این 9 دانش‌آموز بلند بود و موقع نشستن برای دانش آموزان پشت سر مزاحمت ایجاد می کرد. من چندین بار به این دانش آموزان تاکید کردم که باید موهای خود را کوتاه کنند، اما چون این کار را نکردند من خودم موی آن‌ها را کوتاه کردم. او با اشاره به اینکه این اتفاق از سوی آموزش و پرورش تایید نمی شود، گفت: به دلیل قرارگیری در روز معلم امکان رسیدگی جدی به این مساله فراهم نشد، اما در روزهای آینده این موضوع را به صورت جدی پیگیری می کنیم؛ معلمی که موی 9 دانش آموز را با قیچی کوتاه کرده، گفته موی بلند دانش‌آموزان دانش‌آموز ردیف های پشتی را اذیت می کرد. بهانه‌ای عجیب که صرف نظر از درست یا غلط بودن تحت هیچ شرایطی معلم مدرسه اجازه چنین اقدامی را نداشته است اما ماجرای قیچی کردن موی دانش آموزان در مدرسه به دست معلم ها و ناظم ها اتفاقی نیست که به تازگی رخ داده باشد. شاید رسانه ای نشده باشد اما بارها و بارها معلم ها و مدیرهای مدارس در مدارس تهران و یا شهرستان ها به دلایل مختلف دانش آموزان را تهدید به بریدن موها و قیچی کردن لباس های‌شان می کنند. شاید اشکال کار اینجاست که در جذب معلم، صلاحیت های حرفه ای داوطلبان مورد سنجش قرار نمی‌گیرد. هسته های گزینش تنها به احراز صلاحیت‌های عقیدتی و سیاسی متقاضیان شغل معلمی می‌پردازند. اما آنچه مورد غفلت قرار می گیرد، تست های روانشناختی برای سنجش تعادل روانی و میزان بردباری افراد، کنترل فرد بر رفتار و گفتار خود، واکنش های فرد در شرایط بحرانی و ... است.

شخصی که با کودکان چنین رفتاری دارد یک بیمار روانی در لباس معلم است که به شکنجه دانش آموزان می پردازد. این افراد مشخصات بیماری سادیسم را نشان می دهند. در تعریف سادیسم گفته شده : علاقه به آزار رساندن دیگران به صورت جسمی، روانی و جنسی، طوری که این آزار رساندن موجب لذت و آرامش فرد آزاررسان شود.تابناک

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: