کد خبر: ۱۹۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 16
محمد حسین قربانی: بر این اساس برآن شدیم که نشستی مشترکی را با حضور دست اندرکاران حوزه دارو و تجهیزات و تولیدکنندگان و سندیکای مختلف داشته باشیم و این موضوع را بررسی کنیم
شفا آنلاین>سلامت>نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس از تلاش و همکاری مجلس با سازمان برنامه و بودجه جهت تامین منابع مورد نیاز حوزه دارو خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، محمد حسین قربانی در تشریح دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با یادآوری نگرانی و دغدغه نمایندگان در مورد احتمال تاثیرگذاری نوسانات بازار ارز بر حوزه تامین دارو و تجهیزات پزشکی(Medical Equipment)،گفت: بر این اساس برآن شدیم که نشستی مشترکی را با حضور دست اندرکاران حوزه دارو و تجهیزات و تولیدکنندگان و سندیکای مختلف داشته باشیم و این موضوع را بررسی کنیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، افزود: از 7 سندیکا در زمینه تولید، توزیع، واردات، تجهیزات پزشکی و واکسن و مکمل ها در این نشست حضور داشتند؛ مسئولان حاضر در این نشست در بخش دولتی و خصوصی مشکلات حوزه خود را مطرح کردند.

وی ادامه داد: دغدغه اصلی مسئولان وزارت بهداشت(Ministry of Health) تامین مالی مناسب برای رفع مشکلات حوزه دارو بود و ما نیز معتقد هستیم که اگر برای رفع مشکلات صنعت دارویی کشور چاره اندیشی نشود به مرز ورشکستگی نزدیک می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در این نشست مطرح شد که واردکنندگان به دلیل مطالبات تمایل چندانی به واردات داروهای مورد نیاز ندارند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس دهم، موضوع مالیات بر ارزش افزوده را یکی از دغدغه های بخش خصوصی در زمینه دارو دانست و گفت: در جهت تامین و واردات دارو خلاء و مشکل قانونی وجود ندارد و تمامی تلاش مجلس این است که با همکاری برنامه و بودجه بتوان منابع مورد نیاز تامین دارو را حل کرد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با یادآوری برگزاری جلساتی با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و  دارایی و معاون اول رییس جمهور، گفت: تمامی تعهدات مبنی بر این بود که ارز یارانه ای یعنی 3800 تومان را برای بخش دارو و تجهیزات قرار دهند.

گفتنی است در این نشست مسئولان وزارت بهداشت، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و اتاق بازرگانی حضور داشتند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: