کد خبر: ۱۹۵۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 15
ما باید به یک جایی برسیم که مشکلات دندانی مردم را حل کنیم، راه اصلی آن پیشگیری و راه بعدی آن نیز ارائه خدمات ارزان مورد استطاعات مردم است
شفا آنلاین>سلامت>معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدمات دندانپزشکی بسیار گران است و استطاعت بسیاری از مردم به آن نمی رسد از این رو، هیچ اقدامی در حوزه سلامت نباید وجود داشته باشد مگر آنکه فقرا از آن بهره مند شوند و ما در هیچ کاری نباید «به طرف فقرا بودن» را فراموش کنیم.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح و بهره بردار از نخستین بیمارستان تخصصی دندانپزشکی(Dental) کشور، اظهار داشت: در سال 92، چهل درصد مردم هیچ نوع خدمت دندانپزشکی در کشور دریافت نمی کردند.

وی ادامه داد: طی 2 سال اخیر ، هشت میلیون تن از کودکان کشور در مدارس ابتدایی فلوراید تراپی شدند.امسال هم به سه میلیون بچه خدمات فیشورسیلانت (شیار بندی دندان) ارائه کردیم؛ ضمن اینکه ما اکنون برای بچه های زیر 14 سال نیز در روستاها تمامی خدمات دندانپزشکی را به صورت رایگان انجام می دهیم.

یک راه پیشگیری از ایجاد پوسیدگی در این دندان‌ها، استفاده از تکنیکی به نام فیشور سیلانت است. سیلانت ماده ای است که به‌صورت یک لایه نازک درون شیارهای سطح جونده دندان‌های آسیای دائمی بچه‌ها قرار می‌گیرد و به کمک آنها این شیارها صاف می‌شود .با صاف شدن شیارهای دندان، از گیر کردن مواد غذایی بین این دندان‌ها کاسته می شود و احتمال پوسیدگی آنها کاهش می‌یابد.

حریرچی اضافه کرد: همچنین این خدمات دندانپزشکی برای خانم های باردار و بیمارهای خاص به صورت رایگان انجام می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: ما باید به یک جایی برسیم که مشکلات دندانی مردم را حل کنیم، راه اصلی آن پیشگیری و راه بعدی آن نیز ارائه خدمات ارزان مورد استطاعات مردم است. معاون وزارت بهداشت(Ministry of Health) تصریح کرد: ما باید ارائه خدمات را به سمت افراد کم تر برخوردار و فقرا ببریم و این مهم را در دستور کار خود قرار دهیم.

نخستین بیمارستان دندانپزشکی کشور به نام شهید دکتر بهرام شکری صبح امروز (سه شنبه) با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

ارائه عالی ترین سطح خدمات دندانپزشکی با برترین کیفیت و ایمن با رویکرد سلامت محور، مبتنی با سبک زندگی اسلامی و ایرانی با استفاده از تجهیزات و یونیت های ساخت ایران از ویژگی های نخستین بیمارستان دندانپزشکی شهید شکری دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) عنوان شده است.

قرار است این بیمارستان تخصصی دندانپزشکی به صورت شبانه روزی در کلانشهر تهران به ارائه خدمات متنوع دندانپزشکی به درخواست کنندگان این نوع خدمات اعم از نیروهای مسلح و سایر شهروندان بپردازد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: