کد خبر: ۱۹۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 15
ربیعی مسئولیت این کار را در حال حاضر بر عهده سازمان بیمه سلامت ایرانیان دانست و وزارت تحت امرش را فاقد هرگونه مسئولیتی در این زمینه دانست اما از انعقاد تفاهمنامه‌ای با وزارت بهداشت و درمان برای پرداخت ۱۰ درصد فرانشیز درمان در واحدهای درمانی غیر از سازمان تامین اجتماعی خبر داد
شفا آنلاین>سلامت>وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیگیری اجرایی کردن تفاهمنامه پرداخت ۱۰ درصد فرانشیز درمان در واحدهای درمانی خارج از تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت و درمان خبر داد و قول اجرایی کردن آن را تا سه ماه آینده داد.

به گزارش شفا آنلاین، علی ربیعی که برای پاسخ به دو سوال حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان درباره علت وجود تبعیض در هزینه بیمه شده‌های تامین اجتماعی(Social Security) و علت عدم اجرای مصوبه یکسان‌سازی دفترچه‌های بیمه درمانی در بودجه سال ۱۳۹۵ حضور یافته بود، در ابتدای سخنانش با محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن بیش از ۶۰ نفر و مجروحیت بیش از دو هزار نفر از مردم فلسطین در روز نکبت، گفت: متاسفانه رییس‌جمهور آمریکا از زمان تصدی این پست بلند می‌شود و می‌نشیند و در سراسر جهان تنش ایجاد می‌کند. متاسفانه در روز گذشته همزمان با افتتاح سفارت آمریکا در بیت‌المقدس جمع کثیری از هموطنان فلسطینی به دست نیروهای رژیم صهیونیستی به خاک و خون غلطیدند یا مجروح شدند.

ربیعی در ادامه در پاسخ به سوالات نماینده مردم زاهدان در مجلس، گفت: پیشنهاد وزارتخانه در سال ۱۳۹۵ این بود که در بودجه سالانه پیش‌بینی شد که هم پوشانی بیمه‌ای و حذف دفترچه‌های مازاد رفع شود، آیین‌نامه اجرایی آن سه ماه بعد به وزارتخانه ابلاغ شد و در پایان همان سال بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه انتقال سازمان بیمه سلامت(Health insurance) از وزارت بهداشت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتفی شد.

وی ادامه داد: طی چند ماه مسئولیتی که در این زمینه بر عهده داشتم، یکپارچه‌سازی رویه سازمان‌های بیمه‌گر پایه را به اجرا در آوردم و این رویه از هفتم دی ۹۵ به صورت پایلوت در چند استان عملیاتی شد و مدتی بعد در قالب بخشنامه سراسری به اجرا در آمد. پایگاه رفاه ایرانیان که بستر مناسبی برای این کار به وجود آورد امروز هم مورد استفاده سازمان بیمه سلامت کشور قرار دارد.

ربیعی ادامه داد: اگرچه میزان هم‌پوشانی‌ها عدد بزرگی است اما اتلاف منابع عمدتا در موارد خاصی اتفاق افتاده است. مثلا در بیماری‌های خاص که تعدادی دفترچه در این قسمت وجود داشت که اصلا بیماران خاص مربوط به آن وجود خارجی نداشت و سوء استفاده می‌کردند. با ایجاد پایگاه مذکور این دفترچه‌ها حذف شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: آمار نشان می‌دهد که هم‌پوشانی بیمه‌ای کارکنان دولت هشت درصد، روستاییان ۶۲ درصد، بیمه همگانی ۲۹ درصد و سایر اقشار دو درصد می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: روستاییان، سطح یک خدمات تامین اجتماعی را در روستا و سطح دو را از سازمان تامین اجتماعی دریافت می‌کنند و یک روستایی با دو دفترچه به واحدهای درمانی مراجعه نمی‌کند. علت اینکه حذف همزمان این دفترچه‌ها را با تاخیر به اجرا گذاشتیم دو عامل بود؛ یکی ملاحظات اجتماعی و دوم مدت زمان پنج ساله دفترچه‌های بیمه‌های روستایی بود. اگر هر دو سطح این خدمات را حذف می‌کردیم فشار مضاعفی به روستاییان به وجود می‌آمد و موجب نارضایتی اجتماعی آنان می‌شد اما بر اساس مکانیزم پیش‌بینی شده وقتی روستاییان برای تعویض دفترچه بیمه مراجعه کنند، دیگر یک دفترچه برایشان صادر می‌شود.

ربیعی مسئولیت این کار را در حال حاضر بر عهده سازمان بیمه سلامت ایرانیان دانست و وزارت تحت امرش را فاقد هرگونه مسئولیتی در این زمینه دانست اما از انعقاد تفاهمنامه‌ای با وزارت بهداشت و درمان برای پرداخت ۱۰ درصد فرانشیز درمان در واحدهای درمانی غیر از سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهمنامه قبول کرده‌ایم تا ۱۰ درصد فرانشیز درمان را پرداخت کنیم اما علت تاخیر در اجرای مصوبه که به تصویب هیات امنای سازمان تامین اجتماعی رسیده است، افزایش هزینه‌های درمانی سازمان تامین اجتماعی است، البته اجرای این تفاهمنامه را طی سه ماه آینده قول می‌دهم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: