کد خبر: ۱۹۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 15
برخی می‌خواهند از این وضعیت سوءاستفاده کنند. باید توجه کنند که ما جلسات متعدد را در این حوزه برگزار کرده‌ایم و رئیس سازمان غذا و دارو هم هر روز با بانک مرکزی و وزارت بهداشت جلسه دارد
شفاآنلاین>سلامت> سخنگوی وزارت بهداشت گفت: نباید مشکلی در دارو و تجهیزات پزشکی رخ دهد، ‌تعداد اندکی می‌خواهند از شرایط سخت احتمالی، سوء استفاده کنند و از آب گل آلود ماهی بگیرند اما قطعا با آن‌ها برخورد قانونی می‌کنیم.

به گزارش شفاآنلاین، ايرج حريرچي در واکنش به کمبود برخی اقلام دارویی گفت:‌ برخی می‌خواهند از این وضعیت سوءاستفاده کنند. باید توجه کنند که ما جلسات متعدد را در این حوزه برگزار کرده‌ایم و رئیس سازمان غذا و دارو هم هر روز با بانک مرکزی و وزارت بهداشت(Health) جلسه دارد.

او افزود: نمی‌شود که با ارز ۴۲۰۰ تومانی جنسی را وارد کرد و بعد بخواهیم با قیمت بالاتر آن را بفروشیم، بنابراین در برخی موارد اعلام می‌شود ما باید دارو را جایگزین کنیم و آن را به قیمت جدید بفروشیم، کسی که با دلار مشخصی جنسی را آورده نمی‌تواند آن را با قمیت جدید بفروشد.

    دستور وزیر بهداشت برای تشدید بازرسی‌ها در حوزه دارو و تجهیزات

سخنگوي وزارت بهداشت اظهار داشت: در گزارش‌هایی که نهاد ریاست جمهوری و دستگاه‌های نظارتی ارائه دادند اعلام شد که بخش دارو جزو بخش‌های قابل قبول بوده است. البته طبق گزارش‌ها اختلالاتی در زمینه مکمل‌ها وجود داشته، اما در دارو اختلالی دیده نشده است. وزیر بهداشت نیز دستور تشدید بازرسی‌ها را داده است.

    انجام اقدامات تتشخيصي و درماني غير از پزشك تخلف است

حريرچي گفت: به طور شفاف اعلام می‌کنم كه انجام اقدامات تشخیصی و درمانی توسط افراد به غیر از پزشک اصلی چه در مطب و چه در بیمارستان وچه در اتاق عمل تخلف واضح اخلاقی، علمی و قانونی است و این تخلف هم متوجه پزشک است و هم افرادی که کار را انجام می‌دهند و هم مدیران و مسولین فنی آن واحد اجرایی است. در عین حال این موضوع زمانی بدتر می‌شود که دستیاران تخصصی و فوق تخصصی در مراکز(centers) خصوصی این اقدام را انجام دهند.

    برخورد جدي با تخلفات تعرفه‌ای

او افزود: طبق رصدی که داشته‌ایم در بیمارستان‌ها و در حوزه خدمات بستری، میزان تخلفات جزیی و کم مقدار است که البته با همین مقدار هم به طور قانونی برخورد می‌کنیم و در عین حال باید توجه کرد که در مطب‌ها و درمانگاه‌ها به دلیل کمبود نیرو، بازرسی‌هایمان گسترده نیس اما طبق بررسی‌های ما در اکثر مراکز درمانی شهرستان‌ها، تعرفه‌ها رعایت می‌شوند، البته مشکلاتی در این زمینه در تهران و برخی کلان‌شهرها و چند مورد کمشمار هم در شهرستان‌ها گزارش‌ شده که با آنها برخورد می‌کنیم. مردم می‌توانند در صورت مشاهده این تخلفات آن را به سامانه ۱۹۰ اطلاع‌ دهند. نظارت‌های ما هم همچنان ادامه دارد و نظام پزشکی و سازمان تعزیرات هم در این مورد نظارت می‌کند و اگر تخلفی برای ما محرز شود آن را به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع می‌دهیم تا احکامش صادر شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: