کد خبر: ۱۹۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 14
عادت ماهیانه مردان موضوعی است که خیلی از افراد از ان بی خبرند. شاید خنده تان بگیرد ولی باید بدانید که مردها هم پریود می شوند. البته انها رحم ندارند و در نتیجه خونریزی هم ندارند.
شفاآنلاین>سلامت>عادت ماهیانه مردان موضوعی است که خیلی از افراد از ان بی خبرند. شاید خنده تان بگیرد ولی باید بدانید که مردها هم پریود می شوند.

به گزارش شفاآنلاین،عادت ماهیانه مردان موضوعی است که خیلی از افراد از ان بی خبرند. شاید خنده تان بگیرد ولی باید بدانید که مردها هم پریود می شوند. البته انها رحم ندارند و در نتیجه خونریزی هم ندارند. ولی در این ایام بسیاری از علایم پریودی در زنان مثل عصبانیت و افسردگی را دارند . در این بخش از اسان طب اطلاعاتی را درباره عادت ماهیانه مردان تقدیمتان می کنیم.

عادت ماهیانه مردان یا سندرم تحریک‌پذیری مردانه (Irritablemale Syndrome)  که به آن IMS هم گفته می شود ، در مردان بدلیل تغییرات بیوشیمیایی و نوسانات هورمونی اتفاق می افتد و از عوارض ان استرس شدید و بد خلقی است .

جالب است بدانید که فقط زن ها نیستند که عادت ماهیانه دارند و مردها هم عادت ماهیانه دارند . فقط علایم آن با عادت ماهیانه خانم ها فرق می کند . مردان هم در دوره های مختلف هورمون مردانه یا تستوسترون شان تغییر می کند و این تغییرات منجر به تغییرات در خلق ، سطح انرژی ، میل جنسی و حتی تعداد اسپرم می شود .

عادت ماهیانه مردان چیست ؟
مردان با پیگیری این وضعیت چرخه عادت ماهیانه می توانند تغییرات اخلاق و خلق خود را پیش بینی کنند تا بتوانند ارتباط بهتری با اطرافیان دشاته باشند .

مردان در هنگام اوج این چرخه احساس خوبی دارند ، دارای اندامی متناسب هستند و خوابشان کمتر است ، اما اگر این چرخه افت کند بی علاقه وبی تفاوت اند و مسائل کوچک را بزرگ می کنند . همچنین ممکن است دچار افسردگی شوند .

دکتر بیلی گلدبرگ معتقد است دلیل خواب الودگی مردان بعد از روابط جنسی آزاد شدن هورمون هایی مانند اکسی توسین، پرولاکتین و GABA بعد از مقاربت است . همینطور دکتر دیوید مکنزی معتقد است تغییرات شیمیایی بعد از ارگاسم مردها را خسته می کند .

بنابراین خستگی و بداخلاقی همسرتان نشانه نارضایتی او از زندگی نیست بلکه اگر مدتی است که این ویژگی ها را دارد احتمالا نوعیعادت ماهیانه مردان را تجربه می کند . چون مردها هم مانند خانم ها چنین دوره ای را تجربه می کنند و حتی در این زمان ممکن است واکنششان از زنان هم بد تر است .

عادت ماهیانه مردان منجر به خروس جنگی شدن آنان می شود ؟
مردی که دچار سندرم تحریک‌پذیری مردانه  یا عادت ماهیانه مردان می شود ، افسرده است ، بداخلاقی می کند و به خود اسیب روانی می رساند .

افسردگی ناشی از این نوسان هورمونی در دوران عادت ماهیانه مردان، می‌تواند مرد‌ها را تا مرز خودکشی هم پیش ببرد. اما گاهی مبتلایان به جای آنکه به خود آسیب بزنند، احساسات منفی‌شان را متوجه محیط بیرون و آدم‌های اطراف‌شان می‌کنند.
 
علایم عادت ماهیانه مردان
یکی از رایج‌ترین واکنش‌های مردان به این تغییرات بدنی ، عصبانیت و رفتارهای خشونت‌آمیز است و چنین افرادی حتی ممکن است احساس‌شان را با خشونت فیزیکی نشان بدهند . از سوی دیگر همه مرد‌ها این سندرم را به یک شکل تجربه نخواهند کرد و بعضی افراد ترکیبی از این دو حالت را در این شرایط ابراز می‌کنند. به عبارت دیگر، گروهی از مرد‌ها در آغاز تمام احساسات منفی را متوجه خود می‌کنند و تمام تلاش‌شان را برای نشان ندادن احساسات‌شان به خرج می‌دهند، اما بعد از مدتی ناراحتی، خشم و استرس آنقدر به آنها فشار می‌آورد که منفجر می‌شوند و واکنش‌های شدیدشان گریبان اطرافیان را می‌گیرد.

عوامل بسیاری می‌تواند یک مرد را دچار عادت ماهیانه مردان  IMS کند اما تغییر رژیم غذایی را می‌توان از رایج‌ترین دلایل بروز این حالات دانست. بالا رفتن وزن می‌تواند خطر ابتلای مرد‌ها به این سندرم را بیشتر کند، چراکه در جریان تغییر وزن، سلول‌های چربی در تبدیل تستوسترون به استروژن در آقایان فعال‌تر می‌شوند. هرچه میزان استروژن بالا‌تر و تستوسترون پایین‌تر باشد، تحریک‌پذیری آقایان بیشتر می‌شود.

با برهم خوردن نظم هورمون‌ها و ناآگاهی خود فرد از این موضوع، نمایش واکنش‌های غیرطبیعی به اتفاقات ساده روزمره هم آغاز می‌شود و رفتار یک مرد را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. اما چاقی تنها دلیل برانگیخته شدن این واکنش‌ها نیست. استرس زیاد از دلایلی است که مرد‌ها را دچار سندرم تحریک‌پذیری می‌کند. استرس مداوم و شدید، سطح تستوسترون در بدن آقایان را پایین می‌آورد و این نوسان هورمونی بر رفتار و احساسات مرد‌ها تاثیری جدی می‌گذارد. به گزارش آسان طب از سوی دیگر این روز‌ها استفاده از داروهای هورمونی در میان برخی ورزشکاران بیشتر شده اما نباید فراموش کرد که داروهای هورمونی هم می‌توانند بدن را از توازن خارج کنند و مصرف‌کنندگان را به این سندرم مبتلا کنند.

جالب است بدانید داروهای گیاهی ای که بر هورمون های بدن تاثیر می گذارد می تواند مردان را خشن یا نا امید کند . پس قبلا از مصرف انان حتما از عوارض ان اطلاعات کسب کنید .

عادت ماهیانه مردان اتفاقی است که خیلی از ادمها از ان بی خبر هستند. پس متوجه شدیم مردان هم مانند زنها پریود می شود. با این تفاوت که از بدنشان خونی نمی اید. ولی انها هم به دلایل هورمونی و …. در ماه چند روزی را عادت ماهیانه می شود که در این مدتی کمی عصبی بوده یا حتی افسرده هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: