کد خبر: ۱۹۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 13
وزارت بهداشت برنامه‌هایی برای اضافه کردن واکسن‌هایی به سیستم بهداشت و درمان کشور دارد که در سال‌ های گذشته این نوع واکسن‌ها در ایران نبوده ولی در سایر کشورها اجرا شده است
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت دانشگاه شهید بهشتی گفت: نیروی انسانی مشکل حوزه بهداشت در تهران است، در مراکز بهداشتی کمبود نیرو داریم.

به گزارش شفا آنلاین، شهنام عرشی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی در حوزه بهداشت استان تهران مسئله نیروی انسانی است زیرا ما دچار کمبود نیروی انسانی شاغل در مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشت در سطح پایتخت هستیم.

وی ادامه داد: مسائل مالی به دلیل آمار بالای مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از دیگر نکات قابل توجه حوزه بهداشت در استان تهران است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) شهید بهشتی عنوان کرد:‌ وزارت بهداشت برنامه‌هایی برای اضافه کردن واکسن‌هایی به سیستم بهداشت و درمان کشور دارد که در سال‌های گذشته این نوع واکسن‌ها در ایران نبوده ولی در سایر کشورها اجرا شده است.

وی تأکید کرد: با تصویب اضافه کردن واکسن‌های جدید در حوزه بهداشت و تأمین منابع آن این طرح تا اواخر سال در ایران اجرایی می‌شود، مرجع تصمیم گیرنده برای ابلاغ دستور العمل آن وزارت بهداشت است.

عرشی افزود: برنامه‌های خوبی برای مبارزه با بیماری‌های غیرواگیری مانند دیابت(Diabetes)، سرطان و فشارخون همچنین بیماری‌های تنفسی داریم و در هر چهار مورد به طور یکسان برنامه ریزی‌های خوبی انجام شده است زیرا این بیماری‌ها عوامل خطر اشتراکی دارند.

عوامل افزایش بیماری‌های غیرواگیر
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد:‌ عادت بد غذایی، کم تحرکی، مصرف سیگار و الکل باعث افزایش بیماری‌های غیرواگیر می‌شود.

وی یادآور شد: در حوزه بهداشت مشکل اصلی ما مراکز بهداشتی و درمانی فرسوده است و این مسئله در تهران به دلیل قیمت بالای ملک بیشتر دیده می‌شود.

عرشی یادآور شد: بخشی از مشکلات با همکاری بخش خصوصی و خیرین سلامت قابل حل است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: