کد خبر: ۱۹۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 12
صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با هیات سوئیسی در زمینه علم و فناوری با یکدیگر همکاری می کنند.

شفاآنلاین>سلامت>صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با هیات سوئیسی در زمینه علم و فناوری با یکدیگر همکاری می کنند.

به گزارش شفاآنلاین،نشست مشترکی میان نصرت الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و مورودل آمبروجیو برگزار شد. در این نشست دبیر هیئت دولت سوئیس در آموزش، تحقیقات و نوآوری، رئیس و معاون همکاری های بین الملل بنیاد علم سوئیس و سفیر این کشور حضور داشتند.

ضرغام با اشاره به الگوبرداری صندوق از بنیادهای موفق در علم دنیا اظهار کرد: ۷۶ درصد از فعالیت های صندوق مشابه فعالیت های بنیادهای علم موفق جهان است. صندوق محورهای سه گانه ای برای فعالیت خود در نظر دارد که کمک به تقویت و توسعه زیرساخت های علم، فناوری و نوآوری در کشور، کمک و حمایت از پژوهشگران و فناوران و نوآوران و کمک به تحقیقات تحول آفرین عناوین این محورها است.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با بیان اینکه ارزیابی پروژه های ارسالی به صندوق مشابه الگوی ارائه شده در GRC است، ابراز کرد: حمایت از پژوهشگران و فناوران در قالب پروژه های تحقیقاتی، اعطای کرسی و گرنت پژوهشی، گرنت آغاز، حمایت از رساله های دکتری، حمایت از انجمن های علمی و حمایت از ثبت اختراعات بین المللی، حمایت از مربیان مهدهای کودک جهت توانمندسازی کارشناسی آنها از جمله فعالیتهایی است که در صندوق انجام می شود.

ضرغام ضمن اشاره به همکاری با مراکزی همچون  ETSN، IIASA، DFG، CAS، RFBR، DFG عنوان کرد: صندوق در ارتباطات بین‌الملل تنها به دنبال هم افزایی در علم نیست و اعتقاد دارد همکاری پژوهشگران و ارتباط فرهیختگان به ارتباط ملت ها کمک می کند.

رئیس صندوق حضور این هیات در صندوق را نشانگر علاقه‌مندی دو طرف جهت توسعه بیشتر همکاری‌های علمی عنوان کرد و گفت: با عنایت به علاقه دو طرف (ایران و سوئیس) برای ایجاد و گسترش ارتباطات علمی، باید زمینه ها را برای همکاری فراهم کنیم.

برچسب ها: سلامت ، سوئیس ، فناوران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: