کد خبر: ۱۹۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 12
برخی والدین خود را مجاز می دانند هر رفتاری که خواستند با کودکانشان داشته باشند و متاسفانه برخی جنبه های فرهنگی هنوز در گوشه و کنار جامعه برای تائید این رفتارها وجود دارد
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: برخی والدین تصور می کنند مجازند هرگونه رفتاری با کودکان خود داشته باشند و متاسفانه بعضی نیز آن را تائید می کنند بنابراین لازم است که این باورهای اشتباه را تغییر دهیم.

به گزارش شفا آنلاین، رضا جعفری، رئیس اورژانس اجتماعی کشور افزود: کودک آزاری(child abuse) ناشی از عدم آگاهی والدین از شیوه های تربیت گری است. برخی والدین نمی دانند چطور باید با کودکان خود رفتار کنند و تنبیه و تربیت را یکی می دانند و نسبت به کودک احساس تملک دارند.

وی تصریح کرد: برخی والدین خود را مجاز می دانند هر رفتاری که خواستند با کودکانشان داشته باشند و متاسفانه برخی جنبه های فرهنگی هنوز در گوشه و کنار جامعه برای تائید این رفتارها وجود دارد.

طرح تولید محتوای کودک آزاری امسال اجرا می شود
رئیس اورژانس اجتماعی(Social Emergency) سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: امسال پیش بینی کردیم در زمینه کودک آزاری، تولید محتوا داشته باشیم و بطورمثال بروشور و پمفلت مصور جداگانه برای کودکان طراحی کنیم.

جعفری درباره اینکه چرا بهزیستی زودتر نسبت به تولید محتوا درباره کودک آزاری اقدام نکرده است، گفت: کودک آزاری در رم قدیم و چین باستان وجود داشته و زنده به گور کردن دختران در اعراب جاهلیت نیز کودک آزاری محسوب می شده است اما حقیقت این است که کودک آزاری تازه از سال 1962 از سوی 'هنری کمپ' مطرح شد بنابراین عمر رسیدگی به حقوق کودک به 60 سال نمی رسد.

وی افزود: در جامعه ما نیز ورود رسمی و سازمان یافته به مساله کودک آزاری کمتر از 20 سال است و ما هم دیر متوجه شدیم و بیشتر با انرژی زیادی برای مقابله با آن تلاش می کنیم تا اینکه از تجربیات جهانی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کودک آزاری هم در کشورهای توسعه یافته و هم در کشورهای کمتر توسعه یافته وجود دارد. حتی ایران پیمان نامه جهانی حقوق کودک را در سال 73 به صورت مشروط پذیرفته است و از سوی دیگر نیز قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در سال 81 به تصویب رسیده است که طبق آن، کودک آزاری جزء جرائم عمومی محسوب می شود و نیازی به شاکی خصوصی ندارد و بهزیستی پیگیری های حقوقی آن را انجام می دهد.

اورژانس اجتماعی با شماره تلفن 123 در خدمت مردم است
مردم می توانند خشونت های خانگی به ویژه کودک آزاری، همسر آزاری و خودکشی را با کارشناسان سامانه 123 درمیان بگذارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: