کد خبر: ۱۹۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 10
رسالت سازمان نظام پزشکی، بسیار سنگین بوده زیرا کار دشوار قضاوت میان پزشک و بیمار مطرح است
شفا آنلاین>سلامت>معاون وزیر دادگستری گفت: رسالت سنگین قضاوت میان پزشک و بیمار بر دوش سازمان نظام پزشکی است.

به گزارش شفا آنلاین، محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری در پنجمین همایش سراسری انتظامی سازمان نظام پزشکی که صبح امروز در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار شد، اظهار کرد: موضوع و مباحث همان گونه از دهه ٨٠ میلادی مطرح بود حقوق پزشکی به عنوان یکی از رشته‌های نوین قرار گرفت؛ رسالتش تدبیر مجموع قواعد مقرارت پزشک و بیمار است، اکنون که چند دهه از این جریان می‌گذارد شاخه‌های مختلفی از آن مطرح شده است.

وی ادامه داد: یکی از این شاخه‌ها حقوق مدنی پزشکی است که از آن به عنوان حقوق سلامت یاد می‌شود؛  همچنین حقوق جزای پزشکی، حقوق بین الملل پزشکی و  حقوق انتظامی پزشکی از شاخه های حقوق مدنی پزشکی محسوب می شود که تمام این مباحث در یک مجموعه ١٤ جلدی تألیف شده است.

عباسی افزود: موضوع بحث ما مطالعه حقوق نظام پزشکی(Medical System) است که به فلسفه تشکیل این سازمان بر می‌گردد که یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین نهاد‌های مدنی برآمده از بطن جامعه پزشکی بوده که رسالتش پیگیری و تأمین حقوق جامعه نظام پزشکی است.

سازمان نظام پزشکی را برای پیگیری مطالبات شکل دادند
وی افزود: در حقیقت سازمان نظام پزشکی را برای پیگیری مطالبات شکل دادند؛ دو وظیفه اساسی بر عهده این سازمان است، یکی رسالت سلبی و دیگری ایجابی، رسالت ایجابی آن موضوعاتی است که مربوط به مردم است و باید مطالبات را پیگیری کنند و و دیگری نیاز‌های جامعه پزشکی تأمین شود.

عباسی در خصوص رسالت سلبی سازمان گفت: سازمان نظام پزشکی باید با پزشکانی که حرمت جامعه پزشکی(Medical Society) را خدشه دار می کنند مقابله کند؛ از این رو در چهارچوب سازمان هیئت‌های نظام پزشکی باید به این رسالت رسیدگی و از حقوق صاحبان حق پشتیبانی شود .

وی یاد آور شد: بنابراین  رسالت سازمان نظام پزشکی  بسیار سنگین  بوده زیرا کار دشوار قضاوت میان پزشک و بیمار مطرح است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: