کد خبر: ۱۹۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 10
پزشکان در برهه های بسیار حساس در جامعه نقش کلیدی داشته اند، همچنین جامعه پزشکی در تمام مراحل پیشرفت‌ کشور و هنگام بروز سوانح و حوادث نقش به سزایی ایفا کرده اند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نباید کاری کرد که اعتماد بین پزشک و بیمار شکسته شود.

به گزارش شفا آنلاین، علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پنجمین همایش سراسری انتظامی سازمان نظام پزشکی(Medical System) که صبح امروز در بیمارستان میلاد برگزار شد، اظهار کرد: پزشکان در برهه های بسیار حساس در جامعه نقش کلیدی داشته اند، همچنین جامعه پزشکی در تمام مراحل پیشرفت‌ کشور و هنگام بروز  سوانح و حوادث نقش به سزایی ایفا کرده اند .

وی ادامه داد: در سال ١٣٦٥ سازمان نظام پزشکی وقت، به دلیل اعتصاب منحل شد زیرا کسانی در آن حضور داشتند که با قوانین قبل انقلاب انتخاب شده بودند؛ از طرفی به دلیل تعرفه‌ها  اعتصاب شد و نظام پزشکی را منحل کردند.

نوبخت اظهار کرد: در سال ١٣٧٠ تلاش کردند که انتخابات نظام پزشکی انجام شود، در قانون آن سال این بود که اگر در مرحله بدوی رای داده شود، باید تصویب شده و محکمه تجدید نظر قطعی و قابل اجرا بود ولی بعد‌ها کف این کشتی سوراخ شد و آراء نظام پزشکی با آن همه وسواس در محکمه‌های نخستین شکست.

وی با بیان اینکه در آن سال‌ها بندی به قانون نظام پزشکی اضافه کردند که هر کس می‌تواند از سازمان نظام پزشکی شکایت کند، گفت: ما نقاط  ضعف را برای برون رفت از این مشکل شناسایی کردیم زیرا پزشکان باید بتوانند سلامت جامعه را تأمین کنند، این شغل ظریف است و نباید کاری کرد که اعتماد بین پزشک و بیمار شکسته شود.

وی ادامه داد: بعد از آن اشکالی که به وجود آمد کمی جامعه دچار آشفتگی شد و باید به آن رسیدگی شود؛ اینکه در برخی از حوزه‌های پزشکی ٥٠ جا شکایت کرده باشند اشتباه است و کاری خلافی است که متاسفانه پیش می‌رود.

نوبخت با اشاره به اینکه ما در ٢ جا به مشکل برخوردیم، گفت: در انتخاب نظام پزشکی هیئت‌ها صلاحیت یک گروهی را بدون بررسی رد می‌کردند، همچنین از مردم در بیمارستان‌های دولتی تقاضای پول می‌شد که کاری خلافی بود؛ از طرفی وقتی در بیمارستان‌های دولتی مردم هزینه ای پرداخت می‌کردند این پول به پزشکان پرداخت نمی‌شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: