کد خبر: ۱۹۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 09
دکتر محمد هادی ایازی بنابر توصیه رئیس جمهوری مجمع ملی سلامت سال گذشته تشکیل شد که بر اساس رویکرد آن برگزاری مجمع سلامت استان ها به ریاست استانداران و شهرستان ها به ریاست فرمانداران در دستورکار قرار گرفت.
شفاآنلاین>سلامت>معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تحقق اجتماعی شدن سلامت با کمک مردم و مشارکت بین بخشی در اولویت این وزارتخانه است و از تمام ظرفیت ها برای این امر استفاده می شود.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر محمد هادی ایازی بنابر توصیه رئیس جمهوری مجمع ملی سلامت سال گذشته تشکیل شد که بر اساس رویکرد آن برگزاری مجمع سلامت استان ها به ریاست استانداران و شهرستان ها به ریاست فرمانداران در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: تاکنون از مجموع 31 استان کشور در 28 استان و 100 شهرستان مجمع سلامت تشکیل شده است و پیش بینی کردیم تا پایان خرداد تمام استان ها و شهرستان ها دارای مجمع سلامت شوند.ایازی ادامه داد: تلاش داریم تابستان امسال دومین نشست مجمع ملی سلامت برگزار شود.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجتماعی شدن سلامت با مشارکت مردم مهمترین رویکرد مجمع های سلامت است که ما به عنوان مدیران نظام سلامت حداکثر برای 25 درصد مردم قادر به نقش آفرینی هستیم و تامین سلامت 75 درصد دیگر با همکاری خود مردم و مشارکت بین بخشی سایر دستگاهها قابل تحقق است.

ایازی که در حاشیه نخستین نشست مجمع سلامت سیستان و بلوچستان با تاکید بر نقش همه دستگاههای در عرصه سلامت اظهار داشت: اگر مشکلات ترافیکی حل شود، ایمنی خودروها افزایش یابد و مردم قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند به طور قطع شاهد کاهش آمار تلفات انسانی در تصادفات خواهیم بود.

وی افزود: مردم و سایر دستگاههای مرتبط باید در چارچوب مجمع های سلامت که تشکیل می شود اقشار مختلف جامعه را ترغیب به اصلاح سبک زندگیشان کنند به این معنی که برای بهبود سلامت خود افزایش تحرک، مصرف مناسب غذا و کاهش مصرف دخانیات را در اولویت قرار دهند.

ایازی خاطرنشان کرد: پیش بینی شده کانون های سلامت با حضور دستگاههای دولتی، فرهیختگان و نمایندگان مردم در سطح محلات و روستاهای کشور فعال شود.معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد : کانون های سلامت مجموعه های سازمان یافته مردمی هستند که می توانند نقش مهمی در سلامت مردم ایفا کنند.

**680 سازمان مردم نهاد سلامت در کشور وجود دارد

ایازی افزود: هم اینک 680 سازمان مردم نهاد سلامت در کشور وجود دارد که با اجرای برنامه های مختلف ایفاگر نقش مهمی در این عرصه هستند.وی تصریح کرد: آحاد مردم ایران باید سفیران سلامت باشند تا در کانون های سلامت نقش ایفا کنند.

ایازی با اشاره به وجود پنج میلیون نفر مبتلا به دیابت در کشور و در آستانه ابتلا قرار داشتن پنج میلیون نفر دیگر گفت: اگر این افراد نتوانند سبک زندگی درستی را انتخاب کنند بعد از مدتی یا بینایی خود را از دست می دهند و یا قطع عضو می شوند.

وی از همکاری دستگاههای مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی در مساله امنیت غذایی، وزارت نیرو در سلامت آب، وزارت ورزش و جوانان در افزایش تحرک در جامعه و وزارت آموزش و پرورش در فرهنگ سازی این مساله قدردانی کرد.ایازی تاکید کرد: مشارکت مردم در کانون های سلامت باید آگاهانه، داوطلبانه و عادلانه باشد.

نخستین نشست مجمع استانی سلامت روز چهارشنبه با حضور معتمدان، نخبگان، ورزشکاران، هنرمندان، علما و دست اندرکاران سلامت سیستان و بلوچستان در تالار امام رضا(ع) زاهدان برگزار شد.

امضای نخستین سند پنج ساله امنیت غذایی و ایمنی آب سیستان و بلوچستان با حضور محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شماری از مسئولان در جمع گسترده ای از هم پیمانان گسترش سلامت اجتماعی این استان از دیگر برنامه های اجرایی این نشست بود.
برچسب ها: سلامت ، اجتماعی ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: