کد خبر: ۱۹۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 09
با توجه به اینکه دولت اعلام کرده که مابه التفاوت قیمت دارو را پرداخت خواهد کرد، پس جای نگرانی برای موضوع دارو یا گرانی آن وجود ندارد
شفا آنلاین>سلامت>مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: نرخ دارو با تغییرات ارزی هیچ تفاوتی نکرده است زیرا دارو جزو محدود کالاهایی است که با ارز مبادله ای ثبت سفارش می شود.

به گزارش شفا آنلاین، سیدتقی نوربخش در پاسخ به این سوال که آیا با تغییر نرخ ارز، شاهد افزایش قیمت دارو و بالا رفتن هزینه های سازمان تامین اجتماعی(Social Security) در این بخش شده ایم یا نه؟، افزود: با توجه به اینکه دولت اعلام کرده که مابه التفاوت قیمت دارو را پرداخت خواهد کرد، پس جای نگرانی برای موضوع دارو یا گرانی آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی تمام خدمات لازم به بیمه شدگان و مستمری بگیران را در بخش بیمه ای و درمانی به خوبی ارائه می دهد، ادامه داد: برای سرمایه گذاری دارو وضعیت پایدارتری ایجاد شده است به این دلیل که ارز تک نرخی شده و نوسانات آن بهتر کنترل می شود بنابراین دارو که تولید آن بیشتر داخلی است کمتر نیاز به ارز دارد و داروهایی که مواد اولیه آنها از خارج تهیه می شود پایداری بیشتری خواهند داشت و امنیت خاطر بهتری برای سرمایه گذار ایجاد می کند.

نوربخش با بیان اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر افزایش قیمت دارو به سازمان تامین اجتماعی ارائه نشده است، ادامه داد: معمولا اینها کالاهایی هستند که از مبادی رسمی و قانونی عرضه می شوند و تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. تک نرخی شدن قیمت ارز به امنیت خاطر بیشتر برای سرمایه گذار کمک خواهد کرد.

وی اظهار داشت: قیمت دارو مانند برخی کالاها نیست که عرضه و تقاضا قیمت آن را تعیین کند و یکی از دلایل افزایش قیمت دارو، افزایش تعرفه ها است و جای تشکر دارد که بیشترین افزایش اجزای تعرفه ای برای داروها و تجهیزات دیده شده است و این کمک به تولید داخلی و همکاران داروساز(Pharmacist) است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: بنابراین قیمت دارو بر اساس مکانیزم های مختلفی است که طبیعتا متناسب با هزینه های تولید و واردات است.

به گفته وی، هزینه درمان در سازمان تامین اجتماعی ٢٠ هزار و ٩٥٦ میلیارد تومان در سال جاری پیش بینی شده است که بخشی از آن برای هزینه های دارویی بیمه شدگان و مستمری بگیران هزینه می شود.

سازمان تامین اجتماعی با 42 میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر 18 نوع خدمت بیمه ای و درمانی به افراد زیر پوشش ارائه می دهد.

این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است و 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند.

بخش بیمه ای تامین اجتماعی نیز دارای 480 شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه ای این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود، همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به سازمان، شعب اقماری و کارگزاری های سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب مشغول به فعالیت هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار