کد خبر: ۱۹۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 07
مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان بیمه سلامت ایران از آسیب‌شناسی جرایم ارتکابی در حوزه بیمه سلامت در سطح کشور به منظور پیشگیری از بروز تخلفات و جرایم به عنوان یکی از هدافگذاری‌های مهم دفتر حقوقی خبر داد.

شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان بیمه سلامت ایران از آسیب‌شناسی جرایم ارتکابی در حوزه بیمه سلامت در سطح کشور به منظور پیشگیری از بروز تخلفات و جرایم به عنوان یکی از هدافگذاری‌های مهم دفتر حقوقی خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،محمد صادق دبیری با اشاره به اینکه دفتر حقوقی در راستای توسعه و ارتقاء امور حقوقی سازمان، برنامه‌های قابل توجه و مهمی را تدارک دیده که این برنامه‌ها در چارچوب برنامه عملیاتی مصوب سازمان در حال اجرا است، بیان کرد: اولین اقدام صورت گرفته که در حال تکمیل است، ایجاد و راه‌اندازی واحدهای متناظر استانی است که با انجام مصاحبه تخصصی، نسبت به جذب و بکارگیری نیروی متخصص حقوقی اقدام شده و تا حداکثر یک ماه دیگر تمام استان‌ها در این رابطه تعیین تکلیف می‌شوند و البته به موازات آن نیز نسبت به تقویت بدنه کارشناسی در ستاد هم اقداماتی انجام شده است.

وی به راه‌اندازی و تاسیس شورای حقوقی سازمان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اولین جلسه این شورا در فروردین ماه سال جاری برگزار شد. این جلسات در ماه یک مرتبه تشکیل می‌شود و با دستور کار مشخص و دبیرخانه فعال در اداره کل حقوقی، فعالیت خود را آغاز کرده است.

دبیری ادامه داد: امیدواریم این شورا بتواند در خصوص رفع ابهامات و مشکلات حقوقی سازمان کمک شایانی به حوزه بیمه سلامت کشور کند و با تدبیر و نقطه نظرات اعضای محترم شورا، زمینه‌های تولید محتوای ادبیات حقوقی بیمه سلامت نیز فراهم شود.

وی به روز کردن قوانین و مقررات را از موضوعات در دستور کار این دفتر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مشغول بررسی قوانین و مقررات موجود، شناسایی قوانین مزاحم و همچنین شناسایی خلاء‌های قانونی هستیم که در نهایت منجر به اصلاح، تصویب و تکمیل قوانین مورد نیاز شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران، مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: ازجمله برنامه‌های اساسی که این دفتر بر روی آن هدفگذاری کرده است، آسیب‌شناسی جرایم ارتکابی در حوزه بیمه سلامت در سطح کشور است که با بررسی میزان فراوانی موارد گزارش شده، جهت آسیب‌شناسی و بررسی دلایل ارتکاب جرایم مزبور به مراجع ذیربط داخل سازمان گزارش می‌شود تا بدین ترتیب بتوان در جهت پیشگیری از بروز این تخلفات و جرایم، تصمیمات و اقدامات شایسته‌ای از سوی سازمان اتخاذ و صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: برگزاری همایش‌ ملی حقوق بیمه سلامت از برنامه‌های مهم این دفتر است که در برنامه عملیاتی نیز به تفصیل پیش‌بینی شده است. در نظر داریم که از ظرفیت‌های علمی و تخصصی حقوقدانان برتر کشور و صاحب‌نظر در حوزه بیمه سلامت استفاده شود و پس از ارائه مقالات برتر در همایش مزبور، نسبت به چاپ و انتشار آن در قالب کتاب اقدام شود.

مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان بیمه سلامت ایران در پایان گفت: برنامه دیگری که این دفتر پیش رو دارد و حائز اهمیت است، موضوع پیگیری جدی املاک و ساختمان‌های فاقد سند مالکیت است که این عزم جدی وجود دارد تا از طرق مختلف قانونی، ثبتی و عندالزوم از طریق مراجع قضایی، این امر مهم تحقق یافته و کلیه املاک فاقد سند سازمان در سطح کشور دارای سند قطعی مالکیت شوند.

برچسب ها: سلامت ، بیمه ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: