کد خبر: ۱۹۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 07
مدیریت منابع به معنی کاهش مصارف نیست، بلکه باید بتوان دسترسی عادلانه به خدمات ایمن و با کیفیت را برای مردم فراهم کرد
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه با توجه به محدودیت منابع، مدیریت ارائه خدمات سلامت یک نیاز اساسی است، تاکید کرد: مدیریت منابع به معنی کاهش مصارف نیست، بلکه باید بتوان دسترسی عادلانه به خدمات ایمن و با کیفیت را برای مردم فراهم کرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر قاسم جان بابایی امروز در اجلاس روسای بیمارستان‌ها با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت با همراهی تمامی همکاران در صف و ستاد با موفقیت اجرا شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع، مدیریت ارائه خدمات سلامت یک نیاز اساسی است، این موضوع تنها به معنی کاهش مصارف نیست بلکه باید بتوان دسترسی عادلانه به خدمات ایمن و با کیفیت  را برای مردم فراهم نمود و اولویت ما در این دوران این مهم خواهد بود.

وی گفت: تدوین گایدلاین‌ها از پنج ماه گذشته آغاز شده که براساس اطلاعات سازمان بیمه سلامت و اداره اقتصاد درمان حدود ۲۰۰ خدمت پر هزینه شناسایی و برای  ۱۰۰ خدمت، گایدلاین و راهنما تدوین شده است.

جان‌بابایی به تدوین راهنماهای بالینی(Clinical guides) اشاره کرد و گفت: تدوین تمامی گایدلاین ها براساس تاییدیه انجمن تخصصی هر رشته صورت گرفته و حدود ۲۴ انجمن برای تدوین این راهنماها همکاری داشته اند.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: قسمت اعظم دستورالعمل‌ها مربوط به خدمات سرپایی است، همچنین دستورالعمل‌های جدید در خصوص خدمات پرهزینه همچون خدمات تشخیصی، درمانی، سرطان‌ ها، مصرف آنتی بیوتیک(Antibiotics) و دیگر خدمات، همه بومی‌سازی شده و با نظر خبرگان تدوین و ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: بحث سطح بندی خدمات بیمارستان‌ها از موضوعات بسیار مهمی است که براساس سیاست‌های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و قانون برنامه ششم، وزارت بهداشت مکلف به اجرای آن بوده و اقدامات حائز اهمیتی در این زمینه انجام داده است. 

جان‌بابایی گفت: برقراری نظام ارجاع(Referral system) نیز با همکاری معاونت بهداشت در دستور کار است. این برنامه در فاز اول خود در کلینیک های ویژه و بعد بیمارستان ها اجرا خواهد شد. این برنامه نیازمند  استحقاق سنجی افراد و خدمت است تا براساس آن سطح بندی و نظام ارجاع صورت گیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت درخصوص فعالیت سامانه ١٩٠ نیز گفت: در حوزه نظارت نیز،  تیم سامانه ۱۹۰ به صورت فعال تمامی کشور را جهت حسن اجرای برنامه تحول نظام سلامت و دستورالعمل های ابلاغی رصد می کنند تا خدمات با کیفیت به هموطنان ارائه شود.

وی تاکید کرد: در اجرای قواعد اعتباربخشی، معاونت درمان بسیار جدی عمل می‌کند و توجه به ارائه خدمات در قالب گایدلاین‌ها و ابلاغیه‌ها در این زمینه مورد تاکید است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: