کد خبر: ۱۹۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 06
رژیم شیر می ‌تواند شکل‌ های مختلفی داشته باشد اما در اصل همه ‌ آن ‌ها رژیمی است که برای مدت طولانی، چند روز یا چند ماه تنها شیر مصرف می‌ شود و فاقد هرگونه ماده غذایی دیگر است
شفاآنلاین>تغذیه> اخیرا بسیاری در مورد رژیم شیر و تاثیر آن در کاهش وزن صحبت می ‌کنند، اما قبل از هر گونه تعهد به یک رژیم ‌غذایی جدید و غیر معمول آگاهی از فواید و مضرات آن اهمیت دارد

به گزارش شفاآنلاین، در ادامه  همراه باشید تا هرآنچه که راجع به رژیم شیر باید بدانید را برای شما بگوییم.

رژیم شیر می ‌تواند شکل‌ های مختلفی داشته باشد اما در اصل همه ‌ آن ‌ها رژیمی است که برای مدت طولانی، چند روز یا چند ماه تنها شیر مصرف می‌ شود و فاقد هرگونه ماده غذایی دیگر است.

در برخی موارد، رژیم شیر شامل نوشیدن تنها ۴ پیمانه شیر درطول روز و تقریبا معادل هزار کالری است. با توجه به این که کالری دریافتی روزانه باید حداقل دو برابر این مقدار باشد، واضح است که این رژیم بسیار افراطی است. هدف نهایی بیشتر ‌افراد پایبند به این رژیم، کاهش وزن(Weight Loss) است. اما ارتقا سایر ابعاد سلامت نیز از این راه ممکن است.

مقادیر بالای ویتامین‌ها، مواد معدنی و عناصر فعال موجود در شیر می‌ تواند در ارتقا سلامت افرادی که نمی ‌خواهند به طور کامل منابع غذایی دیگر را کنار بگذارند، تاثیر به سزایی دارد.

رژیم شیر چگونه عمل می ‌کند؟
اگرتصمیم دارید رژیم شیر را شروع کنید، بهتر است بدانید بیشتر متخصصان حذف کامل سایر مواد غذایی را پیشنهاد نمی ‌کنند.

کاهش چشم ‌گیر کالری دریافتی روزانه شاید باعث کاهش وزن سریع شود اما ممکن است برای سلامتی شما خطرناک بوده و منجر به کمبود برخی عناصر و فقدان فیبر شود. در عوض، شکل آسان ‌تری از رژیم شیر شامل نوشیدن دو الی سه لیوان شیر در طول روز همراه با یک رژیم سبک و با دقت بررسی شده است.

شیر منبع غنی کلسیم است به طوری که حدود سی درصد از نیاز روزانه ‌شما به این ماده معدنی در یک ‌لیوان شیر یافت می ‌شود. کلسیم باعث افزایش سوخت و ساز شده و اسید لینولئیک کونژوگه شده موجود در چربی شیر می‌ تواند به ارتقا سلامت قلب شما کمک کند.
هنگامی که افزایش مصرف شیر همراه با ورزش مداوم و غذای سبک و سالم باشد، گزارش‌ها حاکی از نتیجه گرفتن سریع افراد است.

به هر حال، پیش از شروع این رژیم باید با پزشک(Doctor) خود در مورد هرگونه ریسک احتمالی صحبت کنید چرا که ایجاد یک تغییر وسیع در میزان کالری یا ماده غذایی دریافتی می‌تواند خطرناک باشد.

همان گونه که گفته شد، عده‌ای برای چربی سوزی ، یک رژیم چند روزه ‌شیر وعده‌ای برای تاثیرات طولانی آن را بخش منظمی از زندگی خود می ‌سازند. اگر از این رژیم را برای کاهش وزن استفاده می‌کنید، شما را از قند تصفیه شده دور و بسیاری از عناصر مورد نیاز تان را تامین می‌کند.

هفته‌ اول
روزانه ۴ لیوان شیر بدون چربی را در کنار سبزیجات، ماهی سالمون و تن و صبحانه ‌‌غلات بنوشید. از گوشت قرمز پرهیز و مرکبات و آبمیوه را به وعده‌ های خود اضافه کنید.

هفته ‌دوم
روزانه سه لیوان شیر بدون چربی و یک لیوان چای سبز بنوشید. مصرف دانه‌ ها و آجیل خود را افزایش دهید.
می‌توانید به وعده‌ شام خود سوپ مرغ نیز بیافزایید. کماکان ماهی در کنار سبزیجات و منابع فیبری، منبع عمده ‌پروتئین شماست.

هفته ‌سوم
روزانه سه لیوان شیر گرم بدون چربی را با زردچوبه یا دارچین مخلوط کرده و بنوشید.
حواستان باشد که طی این هفته، درکنار سبزیجات آب‌ پز، غلات و دانه‌ی زیادی مصرف کنید. می‌ توانید مرغ هم مصرف کنید اما هم ‌چنان از مصرف گوشت قرمز بپرهیزید.

هفته‌ چهارم
روزانه دو لیوان شیر گرم بدون چربی، در کنار سبزیجات با فیبر بالا و ماهی‌های پر چرب نظیر سالمون بنوشید.

مصرف میوه همراه با جو دوسر و دانه‌هایی با سدیم پایین نیز، توصیه می‌شود.
به یاد داشته باشید که هر لیوان شیر تقریباً ۱۴۰ کالری دارد.
کاهش وزن به کسر کالری یعنی کالری سوزانده شده از کالری دریافتی بیشتر باشد نیازمند است. همچنین ورزش سالم و یک رژیم متعادل بدون کمبود مواد غذایی نیز نکته مهمی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: