کد خبر: ۱۹۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 05
توقع "درمان رایگان" که در جامعه ایجاد شده، به دلیل عدم توانایی سازمان‌های بیمه‌گر، به نتایجی رسیده که رو به بدتر شدن است
شفا آنلاین>سلامت>طرح تحول سلامت به رغم شروع امیدوارکننده که داشت، به دلایل مختلفی که باعث کسری بودجه‌های نجومی شد، به شرایط نگران‌کننده‌ای رسیده است.

بیمه‌ها به وعده‌های خود عمل نکردند و مدام دست در جیب گروه درمانی می‌کنند تا سوء مدیریت خود را پنهان کنند. متاسفانه جامعه‌ پزشکی(Medical Society)، به ویژه متخصصان، در حال حاضر بیشترین‌ فشار و اجحاف و بی‌عدالتی را تحمل می‌کنند.

توقع "درمان رایگان" که در جامعه ایجاد شده، به دلیل عدم توانایی سازمان‌های بیمه‌گر، به نتایجی رسیده که رو به بدتر شدن است. یک نمونه‌اش، تلقی سودجویانه از بیمارستان‌های دولتی به عنوان "محل نگهداری" ست.

خانواده‌ها مایل به تحمل و تیمارداریِ بیماران مزمن خود نیستند و به بهانه‌های مختلف، تلاش می‌کنند تا به صورت طولانی و بدون دلیل علمی برای استمرار بستری، در مراکز درمانی بمانند.

حتی پس از ترخیص توسط پزشک معالج نیز، می‌کوشند با جار و جنحال، از بردن مریض خود به خانه یا آسایشگاه امتناع کنند. به دلیل فضای مسموم و ناعادلانه‌ای که علیه پزشکان ایجاد شده، همراهان به خود اجازه می دهند که به این کار دامن بزنند. چرا‌؟ چون آن‌ها هزینه‌ای برای بیماران خود پرداخت نمی‌کنند و دوست دارند تا با توسل به هر شیوه‌ای، تخت‌های درمانی را به عنوان آسایشگاه، اشغال کنند.

اتفاقی که در نهایت به ضرر مردمی‌ست که واقعا برای درمان به تخت بستری نیاز دارند، اما پشت در می‌مانند.

دکتر مصطفی جلالی‌فخر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: