کد خبر: ۱۹۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 04
۴ مورد ابتلا به این بیماری داشتیم که سه مورد در استان کرمان و یک مورد در استان فارس بوده است که یک مورد از بین این ۴ مورد ابتلا، علی رغم همه اقدامات درمانی بیمارستان، فوت کرد
شفاآنلاین>سلامت> رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: افرادی که دام نگهداری، ذبح یا در کشتارگاه کار می‌کنند به منظور عدم ابتلا به تب کریمه کنگو باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر گویا در خصوص موارد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو از ابتدای سال ۹۷ تا کنون، اظهار داشت: ۴ مورد ابتلا به این بیماری داشتیم که سه مورد در استان کرمان و یک مورد در استان فارس بوده است که یک مورد از بین این ۴ مورد ابتلا، علی رغم همه اقدامات درمانی بیمارستان، فوت کرد.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش پیشگیری(prevention) و اطلاع رسانی در مورد تب کریمه کنگو به افرادی که با دام سر و کار دارند، گفت: افرادی که دام نگهداری، ذبح یا در کشتارگاه کار می‌کنند به منظور عدم ابتلا به تب کریمه کنگو باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

گویا با بیان این مطلب که نگهداری و کشتار دام باید به صورت مدرن و بهداشتی انجام شود، افزود: اگر فردی بخواهد در کنار خیابان یا جاده بدون رعایت استانداردهای بهداشتی اقدام به ذبح دام کند ممکن است به این بیماری مبتلا شود.

وی با بیان اینکه با خوردن گوشت دام کسی مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو نمی‌شود، بیان داشت: افرادی که با خون و ترشحات دام آلوده سروکار دارند و ترشحات و خون دام  روی بدن آنها می‌ریزد و داخل مخاط فرد می‌شود به این بیماری مبتلا می‌شوند.

گویا با تاکید بر اینکه کنه ای که روی بدن دام آلوده می‌نشیند می‌تواند ناقل تب کریمه کنگو باشد، افزود: چنانچه این کنه، بدن انسان را نیش بزند می‌تواند فرد را مبتلا به این بیماری کند.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر تاکید کرد: پرسنل درمانی(Healing) اعم از پزشک و پرستار باید در مواجهه با بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو ، نکات بهداشتی و اصول استاندارد حفاظت فردی را رعایت و انجام دهند تا به این بیماری مبتلا نشوند.

گویا با اشاره به اینکه شناسایی ‌دام مبتلا به تب کریمه کنگو بسیار دشوار است، خاطرنشان کرد: حتی متبحرترین افراد نمیتوانند این بیماری را در دام شناسایی کنند بنابراین باید تمام نکات بهداشتی را در هنگام تماس با دام رعایت کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار