کد خبر: ۱۹۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 01
شوره سر با پوسته‌ریزی پوست سر مشخص می‌شود که همراه با خارش می‌توان آن را بر روی سر مشاهده کرد
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص طب ایرانی خستگی‌های بیش از حد روزانه و کمبود خواب را یکی از علل بروز اختلالات پوستی و ریزش مو دانست.

به گزارش شفا آنلاین، نعمت الله مسعودی متخصص طب ایرانی در خصوص علل بروز شوره سر اظهار داشت: شوره سر با پوسته‌ریزی پوست سر مشخص می‌شود که همراه با خارش می‌توان آن را بر روی سر مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه این پوسته‌های سفید رنگ در لابلای موها که گاهی روی شانه‌ها ریخته و از نظر زیبائی و اجتماعی ناخوشایند است گفت: پوست سر بطور طبیعی در اثر لایه لایه شدن طبقه شاخی آن لایه‌های شاخی قدیمی را ازدست داده و لایه‌های جدید جایگزین می‌گردند. درصورتیکه این روند به شکل غیرعادی تسریع گردد، تعداد سلول‌های مرده افزایش یافته و همراه با چربی و ترشحات دیگر پوست تشکیل «شوره سر» را می‌دهند.

مسعودی افزود: یکی از عوامل موثر در بروز شوره سر مشکلات گوارشی مثل چاقی زیاد، یبوست(Constipation) وعدم هضم غذا است همچنین عدم داشتن تغذیه صحیح و کمبود‌های تغذیه‌ای (کمبود ویتامین ها و...) از دیگر عوامل موثر در بروز شوره سر است.

این متخصص طب ایرانی خستگی‌های بیش از حد روزانه و کمبود خواب را یکی دیگر از علل بروز اختلالات پوستی و ریزش مو دانست.

مسعودی با بیان اینکه استرس‌(Stress)های روحی و اختلالات عصبی نیز می‌توانند در ریزش مو و شوره سر نقش بسزایی ایفا کنند توضیح داد: این مشکلات با اثراتی که بر روی خون افراد می‌گذارند می‌توانند باعث ریزش موی افراد شوند.

وی در خصوص درمان این عارضه توضیح داد: شناسایی و برطرف کردن مشکلات گوارشی و عصبی و همچنین تغذیه مناسب می‌تواند نقش بسزایی در درمان این عارضه داشته باشد، همچنین باید توجه داشت استفاده از شامپوها و لوسیون‌ها باید بر اساس تشخیص پزشک انجام شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: