کد خبر: ۱۹۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 01
: برنامه تحول و نوآوری در آموزش پزشکی به عنوان یکی از گام های طرح تحول سلامت در دولت یازدهم آغاز شد و اجرای این برنامه اثرات چشمگیری در توسعه آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی کشور داشت
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تشریح برنامه های هفته آموزش و جشنواره شهید مطهری، گفت: هدف از برگزاری این برنامه ها، ایجاد عزم کشوری در جهت حرکت به سمت تحول و نوآوری در حوزه آموزش است.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی با اشاره به برگزاری هفته آموزش و جشنواره شهید مطهری، اظهار داشت: برنامه تحول و نوآوری در آموزش پزشکی به عنوان یکی از گام های طرح تحول سلامت در دولت یازدهم آغاز شد و اجرای این برنامه اثرات چشمگیری در توسعه آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی کشور داشت. این برنامه در دولت دوازدهم نیز به طور جدی در وزارت بهداشت(Ministry of Health) پیگیری می شود.

وی جشنواره شهید مطهری و همایش آموزش پزشکی که مصادف با ایام شهادت معلم شهید، استاد مطهری برگزار می شود، را فرصت مناسبی برای پرداختن به موضوع آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی کشور دانست و گفت: این دو رویداد، زمینه ایجاد عزم کشوری در جهت حرکت به سمت تحول و نوآوری در این حوزه را فراهم می کند.

حریرچی با اشاره به زمان برگزاری جشنواره شهید مطهری، گفت: امسال این جشنواره از 11 تا 12 اردیبهشت ماه با موضوع برنامه تحول و نوآوری در آموزش پزشکی برگزار می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، در ادامه افزود: تاکنون حدود 2500 نفر از اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی(Medical science) کشور در جشنواره شهید مطهری ثبت نام کرده اند و حدود 800 مقاله به جشنواره ارسال شده که از این بین، در مجموع، 155 سخنرانی کوتاه (در قالب 18 جلسه ارائه سخنرانی کوتاه و شش جلسه ارائه تجربیات طرح تحول و نوآوری در آموزش پزشکی) و 280 پوستر به صورت تم بندی شده (در قالب 16 جلسه ارائه) مورد پذیرش قرار گرفته اند.

وی سخنرانی های کلید، سمپوزیوم ها، صبحانه های کاری، کلینیک های مشاوره در حوزه های تخصصی مرتبط با آموزش پزشکی را از برنامه های مهم این همایش عنوان کرد. همچنین مقرر است در این جشنواره، 3 نفر از روسای انجمن های آموزش پزشکی جهان، به عنوان سخنران خارجی در همایش به ایراد سخنرانی بپردازند.

معاون کل وزارت بهداشت همچنین با بیان اینکه در نامگذاری روزهای هفته آموزش، به موضوعات اولویت دار در این حوزه توجه شده است، عناوین هفته آموزش را شامل،  آموزش و دانشجو، «آمورش و پاسخگویی اجتماعی»، «آموزش و سیاستگذاری» ،آموزش و نوآوری، آموزش و استادو آموزش و زیرساخت عنوان کرد.

گفتنی است برنامه های هفته آموزش نیز، همزمان با برگزاری جشنواره شهید مطهری، از 8 الی 13 اردیبهشت ماه به صورت سراسری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: