کد خبر: ۱۹۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 30
رشد آمار اهدای مستمر خون در همه استان ها به یک شکل نیست و برخی از استان ها در این زمینه از دیگران پیشی گرفته اند
شفا انلاین>سلامت>سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: استان سمنان در بین استان های کشور در زمینه های اهدای مستمر ( با سابقه حداقل دو بار اهدای خون در سال) و شاخص اهدای خون پیشتاز است.

به گزارش شفا آنلاین، از سازمان انتقال خون بشیر حاجی بیگی افزود: اهدای مستمر خون پس از رسیدن به اهدای صددرصدی و داوطلبانه خون در دستور کار این سازمان قرار گرفت و پس از آن هر سال شاهد رشد اهدای مستمر خون بودیم و امروز این آمار به 54 درصد رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: رشد آمار اهدای مستمر خون در همه استان ها به یک شکل نیست و برخی از استان ها در این زمینه از دیگران پیشی گرفته اند.

حاجی بیگی گفت: در حال حاضر استان های سمنان با 79 درصد اهدای مستمر، بوشهر با 72 درصد و سپس استان یزد با 71 درصد اهدای مستمر بیشترین توفیق را در این زمینه به دست آورده اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: استان سمنان از نظر شاخص اهدای خون به ازای هر هزار نفر نیز از استان های دیگر گوی سبقت را ربوده است و نسبت به متوسط کشوری اهدای خون شاخص بالاتری را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه شاخص اهدای خون در کشور 27 نفر به ازای هر هزار نفر است، گفت: در استان سمنان این شاخص به بیش از 46 نفر به ازای هر هزار نفر رسیده است که از سایر استان های کشور به موفقیت بالاتری دست یافته است.

حاجی بیگی افزود: هم اکنون سه استان سمنان، مازندران و یزد به ترتیب با شاخص های 46 ،40 و 35 نفر، بیشترین آمار اهدا کننده به ازای هزار نفر جمعیت را به خود اختصاص داده اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون تاکید کرد: بررسی موفقیت استان های مختلف در زمینه انتقال خون نیازمند پژوهش های بوم شناسی و فرهنگی اهدای خون است تا بتوان الگوهای این موفقیت را در سایر نقاط کشور نیز به کار بست.

در حال حاضر سالانه در کشور بیش از دو میلیون یکصد هزار نفر به صورت کاملا داوطلبانه خون اهدا می کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: