کد خبر: ۱۹۳۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 01
کاشت مو شرایط خاص خود را دارد و همه افراد برای این اقدام مناسب نیستند، به عنوان مثال افرادی که کمتر از ۲۵ تا ۲۷ سال سن دارند به این دلیل که طرح ریزش موی آنها معلوم نیستند کاندید خوبی برای این عمل نیستند مگر در موارد استثنایی
شفا آنلاین>سلامت>شاید بارها شنیده باشیم به افرادی که دچار ریزش مو می‌شوند توصیه می‌شود که به دنبال کاشت مو باشند و بسیاری از افراد نیز از این روش استقبال می‌کنند اما کاشت مو نیز مانند هر عمل درمانی دیگری نکاتی دارد که دانستن آن خالی از لطف نیست. دراین مطلب به نکات کاشت مو اشاره شده است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر پروین منصوری  درباره کاشت مو گفت: کاشت مو<Hair transplantation> شرایط خاص خود را دارد و همه افراد برای این اقدام مناسب نیستند، به عنوان مثال افرادی که کمتر از ۲۵ تا ۲۷ سال سن دارند به این دلیل که طرح ریزش موی آنها معلوم نیستند کاندید خوبی برای این عمل نیستند مگر در موارد استثنایی.

وی با بیان اینکه در کاشت مو،‌ از مناطق پرمو خصوصا ناحیه پشت سر، مو گرفته شده و در مناطق کم مو کاشته می‌شود، ادامه داد: افرادی که در پشت سر یا کناره سر موی کافی ندارند کاندیدای خوبی برای این عمل نیستند همچنین افرادی که دارای بیماری‌های التهابی در سر بوده یا به بیماری‌های خودایمنی مانند لیکن‌پلان یا لوپوس مبتلا هستند و درمان دارویی می‌شوند به این دلیل که ممکن است کاشت مو باعث عود بیماری شود نباید نسبت به این عمل اقدام کنند.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: افراد نباید انتظار غیر معقول از کاشت مو داشته و گمان کنند که با یک‌بار کاشت مو وهزینه در این راه مویشان پر می‌شود بخصوص اگر منطقه‌ دهنده(منطقه‌ای که ازآنجا مو برداشته شده و در نقطه کم‌مو کاشته می‌شود)، خوب نباشد کل  سر فرد پر نمی‌شود، لذا افرادی که  انتظارات غیر معقول از کاشت مو دارند گزینه‌ای خوبی برای این عمل نیستند.

وی با اشاره به اینکه برای کاشت مو باید یک نوار باریک از موی پشت سر را با توجه به تشخیص پزشک و شرایط بیمار گرفته و در‌ آزمایشگاه دانه دانه جداکنند و به مناطق فاقد مو یا کم‌مو انتقال دهند، عنوان کرد: این کار باید با بی‌حسی انجام دهد، زیرا کمی‌دردناک است و چند ساعت طول می‌کشد،‌ همچنین گاهی موهای کاشته شده زنده نمی‌مانند و ممکن است از بین بروند بنابراین ممکن است کاشت مو در چند جلسه انجام شود،‌بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که با یک بار کاشت مو کار تمام شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه گاهی موها را تک‌تک از مناطق پرموتر به مناطق کم‌مو می‌برند، اضافه کرد: گاهی نواحی کم‌مو به دلیل آسیب شدید پوست سر در اثر مواردی مانند سوختگی، جراحی قبلی،‌ آسیب‌دیدگی منطقه آسیب‌دیده و… ساختمان پوست سر حالت طبیعی خود را از دست می‌دهد و اگر این منطقه کوچک باشد موها به ‌صورت جدا جدا در آن منطقه کاشته می‌شود،‌در این شرایط به دلیل سالم نبودن بافت پوست و کم بودن خون‌رسانی در آن منطقه نیاز به تکرار جلسات کاشت مو هست.

وی تصریح کرد:‌معمولا موی کاشته شده زودتر از ۶ ماه تا یک‌سال رویش نخواهد کرد و بیمار باید متوجه باشد که کاشت مو طی مدت کوتاه به اندازه موی طبیعی نمی‌شود.

منصوری با تاکید براینکه معمولا موی سر پس از کاشت به طور دائمی باقی می‌ماند، تصریح کرد: معمولا مو برای کاشت از مناطقی برداشته می‌شود که گیرنده هورمونی که باعث نازک شدن و ازبین رفتن مو می‌شود ندارد، مانند موی پشت سر،‌ این شیوه خصوصا برای افرادی که ریزش موی آنها ارثی یا هورمونی باشد، کاربرد دارد.

وی تاکید کرد: اگر ریزش مو به دلیل عمل جراحی، بیماری‌های غدد و بیماری‌هایی که به‌طور دائم مو را از بین می برد، رخ دهد،ممکن است موی کاشته شده نیز دچار ریزش شود.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: