کد خبر: ۱۹۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 30
درمان با گاز آغشته به آب گرم بر روی پوست آفتاب سوخته موش اثرات مخرب کمتری نسبت به آب سرد وارد می‌کند.
شفا آنلاین>سلامت>یکی از مشکلات شایع در فصل تابستان آفتاب سوختگی و التهاب پوست است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر محمدعلی نیلفروش زاده  ضمن اشاره به تحقیقات اخیر پژوهشگران سوئیسی در این زمینه گفت: «آب گرم بهترین درمان آفتاب سوختگی <Sunburn treatment>است».

به گفته این متخصص پوست و مو، محققان سوئیسی با انجام تحقیقاتی بر روی موش به این حقیقت دست یافته‌اند که درمان با گاز آغشته به آب گرم بر روی پوست آفتاب سوخته موش اثرات مخرب کمتری نسبت به آب سرد وارد می‌کند. البته پوست انسان نیازمند به آزمایشات بیشتری در این زمینه است. در حال حاضر توصیه می‌شود در زمان آفتاب سوختگی حدود یک دقیقه زیر آب سرد بایستید و سپس آنرا به آب گرم تبدیل کنید تا جریان خون افزایش یابد و روند بهبودی تسریع شود.

 رئیس انجمن متخصصان پوست و موی ایران همچنین به اهمیت مصرف مکمل‌های غذایی زیبایی در طول تابستان اشاره کرد و ادامه داد: «قرص‌های روغن ماهی اثرات مفیدی بر روی قابلیت ارتجاعی پوست دارد اما مطالعات جدید نشان می‌دهند روغن ماهی ضدالتهاب نیز هست و از سرطان پوست پیشگیری می‌کند».

دکتر نیلفروش زاده تاکید کرد «امگا ۳ جایگزینی برای کرم‌های ضد آفتاب نیست اما یک دفاع اضافه برای پوست محسوب می‌شود. با این وجود فراموش نکنید قبل از مصرف مکرر امگا ۳ با پزشک خود مشورت کنید».سلامانه

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: