کد خبر: ۱۹۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 29
والدین از لحظه‌ای که کودکان خود را برای درمان می‌آورند، نگران سلامتی او هستند. نخستین گام برای اینکه آن‌ها بتوانند بیماری فرزند خود را بپذیرند، این است که از لحاظ روانی و براساس تکنیک‌های روان‌شناختی شامل آرام‌سازی، همدلی، ایجاد امید و انگیزه آماده شوند
شفاآنلاین>سلامت> سرپرست روان‌شناسی موسسه خیریه محک، گفت: کاهش دغدغه روانی فرزندان محک و خانواده آنها، از مهم‌ترین وظایف روان‌شناسان است.

به گزارش شفاآنلاین، مریم محمدعلی سرپرست روان‌شناسی موسسه خیریه محک با بیان آنکه روزانه ۸۰ کودک مبتلا به سرطان به همراه خانواده خود به بیمارستان محک برای انجام مراحل درمان مراجعه می‌کنند، گفت: والدین از لحظه‌ای که کودکان خود را برای درمان می‌آورند، نگران سلامتی او هستند. نخستین گام برای اینکه آن‌ها بتوانند بیماری فرزند خود را بپذیرند، این است که از لحاظ روانی و براساس تکنیک‌های روان‌شناختی شامل آرام‌سازی، همدلی، ایجاد امید و انگیزه آماده شوند. این کار توسط متخصصان خدمات حمایتی که در کنار کادر درمانی (Healing)حضور دارند انجام می‌شود. به همین خاطر روان‌شناسان علاوه بر حمایت از بیمار، باید در کنار خانواده او نیز حضور داشته باشند تا بتوانند در مسیر درمان مسائل روانی، مشاوره‌های فردی و گروهی، بحران سوگ و... را برای آنها هموار سازند.

وی با تأکید بر اینکه کودکان در مسیر درمان سرطان تنها نیستند افزود: حضور روانشناسان در کنار کادر درمان اهمیت زیادی دارد تا جایی که بسیاری از بیمارستان‌های پیشرفته در سراسر جهان، مددکاران اجتماعی و روانشناسان را با پزشکان همراه می‌کنند تا بیماران در مسیر درمان با مشکلات روحی و روانی کمتری روبرو شوند و روزهای درمان خود را با امید و انگیزه بهبودی سپری کنند. بیمارستان محک نیز از این امر مستثنی نیست و همواره حضور پررنگ و مؤثر تیم خدمات حمایتی در کنار کادر درمانی دیده می‌شود.

سرپرست روان‌شناسی محک کنترل بحران روانی ایجاد شده در کودک مبتلا به سرطان و خانواده او را براساس روش‌های علمی و استاندارد، از وظایف روان‌شناسان دانست و ادامه داد: روان‌شناسان مسیر درمان را که با دغدغه‌های روانی زیادی بیماری(Sickness) برای کودک و خانواده‌اش همراه است تسهیل می‌کنند. آنها پس از ترخیص کودک نیز همراه او هستند. همچنین در صورت فوت کودک، خدمات مشاوره‌ای و روان‌درمانی را خانواده کودک از دست رفته ارائه می‌دهند.

محمدعلی در پایان ضمن تبریک روز جهانی روان‌شناس و مشاوره گفت: محک در تلاش است تا روان‌شناسان و متخصصان خدمات حمایتی را در کلیه بیمارستان‌های دارای بخش خون و آنکولوژی کودک در سراسر کشور مستقر کند تا در سایه این حمایت، هیچ خانواده‌ای در مسیر درمان فرزند خود تنها نماند و حمایت‌های لازم را به طور یکسان، در سراسر ایران، دریافت کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار