کد خبر: ۱۹۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 27
ایمونولوژی در پیشگیری و درمان بیماری‌های مختلف مانند انواع سرطان‌ها و بیماری‌های خود ایمنی کاربرد دارد
شفاآنلاین>سلامت>معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور گفت: ایمونولوژی در پیشگیری و درمان بیماری‌های مختلف مانند انواع سرطان‌ها و بیماری‌های خود ایمنی کاربرد دارد.

به گزارش شفاآنلاین،سعید نمکی، معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور، در چهاردهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی که صبح امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: در نظام سلامت بزرگترین کمک را علم ایمونولوژی در جهت ارتقای بهداشت سلامت جامعه کرده است.

وی بیان کرد: کاهش مرگ و میر نوزادان در سال‌های اخیر را مدیون علم ایمونولوژی هستیم؛ این علم همچنین توانسته است در جهت پیشگیری از مرگ و میر گروه‌های آسیب پذیر جامعه هم گام بردارد.
بیماری های غیرواگیر عامل اصلی مرگ های امروزی هستند

معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور با اشاره به اینکه امروزه عامل اصلی مرگ و میر بسیاری از بیماری‌های واگیردار به سمت بیماری‌های غیرواگیر سوق پیدا کرده است، افزود: خوشبختانه امروز توانسته‌ایم با هزینه پنج دلاری کودکان و زنان را علیه شش بیماری مهلک مسری واکسینه کنیم.

نمکی با اشاره به نقش چشمگیر ایمونولوژی در پیشگیری و درمان انواع سرطان‌ها و بیماری‌های خودایمنی تأکید کرد:‌ ایمونولوژیست‌ها باید امروزه به صحنه بیایند و در زمینه تشخیص زودرس،‌ پیشگیری و درمان بیماری‌ها گام بردارند؛ اکنون در ارزان‌ترین کشورهای جهان یک تخت سی سی یو حداقل هزار دلار هزینه دارد.

وی یادآور شد: ما امیدواریم که این کنگره بتواند ارتباط خوبی بین علوم پایه با بالینی برقرار کند و بتواند به کاهش بیماری‌ها و مرگ و میر ناشی از آنها کمک کند.
برچسب ها: سلامت ، ایمونولوژی ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: