کد خبر: ۱۹۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 26
در حال حاضر بزرگترین مشکل در حوزه داروهای بیماران خاص بدهی شرکت‌های بیمه‌گر است، البته بخشی از بدهی‌ها پرداخت شده ولی در اساسا این پرداخت‌ها به روز نیست.

شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>مدیرعامل انجمن هموفیلی ایران گفت: تا زمانی‌که داروی بیماران هموفیلی با یارانه دولتی و به صورت ارزان به بیماران می‌رسید شرکت‌های بیمه‌گر<Insurers> انگیزه‌ای برای شناخت پروتکل درمانی نداشتند، اما حالا با واقعی شدن قیمت‌ها به دلیل نداشتن شناخت از این پروتکل‌ها موانع زیادی را برای رسیدن بیمار به دارو می‌تراشند.

به گزارش شفا آنلاین:احمد قویدل  با بیان این مطلب افرود: در حال حاضر بزرگترین مشکل در حوزه داروهای بیماران خاص بدهی شرکت‌های بیمه‌گر است، البته بخشی از بدهی‌ها پرداخت شده ولی در اساسا این پرداخت‌ها به روز نیست.


وی ادامه داد: بیماران هموفیلی از سوی دولت از پرداخت هر وجهی برای دارو معاف شده‌اند، اما در دسترس قرارگرفتن داروها در گرو پرداخت به موقع طلب شرکت‌های پخش دارو است و برای پرداخت مطالبات شرکت‌های پخش،س شرکت‌های بیمه باید بتوانند مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها را بپردازند.

قویدل تصریح کرد: سال گذشته چندین بار درباره این اتفاق که دارو در کشور موجود است، اما به علت بدهی در اختیار داروخانه‌ها و مراکز درمانی قرار نمی‌گیرد حرف زده شد که این مشکل تا حدودی برطرف شد ولی کماکان مشکل جدی و درجه اول بیماران خاص است.

مدیرعامل انجمن هموفیلی ایران با اشاره به سایر مشکلات بیماران هموفیلی گفت: علی‌رغم اینکه سال‌هاست بیماران هموفیلی تحت پوشش بیمه بوده‌اند ولی به این علت که قیمت دارو واقعی نبوده و دولت یارانه آن را مستقیم به واردکننده پرداخت می‌کرده، شرکت‌های بیمه‌گر حساسیت‌های لازم راجع به رصد حوزه بیماران، مشکلات و پروتکل‌های درمانی را نداشتند.

وی اضافه کرد: چون پول داروی بیماران کم بود بیمه‌ها حتی برای درمان‌های جایگزین که بسیار ارزان‌تر هم بودند انگیزه‌ا‌ی نداشتند، گاهی اوقات نیاز نیست که بیماران داروهای انعقادی مصرف کنند چراکه درمان جایگزین دیگری که هزینه آن یک دهم داروست به روند درمان کمک بیشتری می‌کند با این حال بیمه‌ها حتی علاقه‌ای برای درمان‌های جایگزین هم نشان نمی‌دادند.

قویدل ادامه داد: از زمانیکه قیمت داروها واقعی و مطابق قیمت‌های جهانی شده حساسیت شرکت‌های بیمه‌گر بالا رفته ولی چون شناخت کاملی نسبت به حوزه درمان بیماران ندارند موانع زیادی برای دسترسی بیماران به دارو ایجاد می‌کنند.طبنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: