کد خبر: ۱۹۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 25
در سال‌های پیش از انقلاب، سالانه صدها هزار نفر برای درمان مجبور به خروج از کشور بودند، ولی این نیاز امروز تا حد زیادی برطرف شده و بیشتر جراحی‌ها و اعمال تشخیصی و درمانی در داخل کشور و به دست متخصصین حاذق ایرانی انجام می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> کنگره سراسری پیوند و اهدای کلیه به مناسبت ۵ هزار پیوند کلیه در بیمارستان شهید لبافی‌نژاد، از امروز آغاز به کار کرد و با حضور اساتید برجسته بین‌المللی از کشورهای مختلف آسیا، اروپا و آمریکا تا روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمد حاجی آقاجانی - رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم افتتاحیه این همایش با اشاره به پیشرفت‌های علمی ارزشمند ایران به خصوص در ۴ دهه اخیر، عنوان کرد: در سال‌های پیش از انقلاب، سالانه صدها هزار نفر برای درمان مجبور به خروج از کشور بودند، ولی این نیاز امروز تا حد زیادی برطرف شده و بیشتر جراحی‌ها و اعمال تشخیصی و درمانی(Healing) در داخل کشور و به دست متخصصین حاذق ایرانی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه سالانه کمتر از ۳۰ نفر برای درمان مجبور به اعزام از طریق وزارت بهداشت به خارج از کشور می‌شوند، گفت: امروزه پیشرفت‌های علمی کشور به حدی است که نه تنها کمتر بیماری برای درمان مجبور به خروج از کشور می‌شود، بلکه سالانه صدها هزار نفر از کشورهای منطقه برای درمان و به عنوان توریست سلامت، به ایران سفر می‌کنند.

وی یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های پزشکی در چند دهه اخیر در کشور را بحث پیوند اعضا عنوان کرد و افزود: از دولت یازدهم با تشکیل شورای عالی پیوند به همت وزیر بهداشت و حمایت‌های صورت گرفته، بحث پیوند اعضا در کشور مسیر رو به رشدی را طی می‌کند.

آقاجانی همچنین با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاوردهای بیمارستان(Hospital) لبافی‌نژاد در این زمینه، عنوان کرد: این بیمارستان در زمینه پیوند کلیه شاخص است و یکی از دستاوردهای آن اهدای کلیه از روش لاپاراسکوپی است که خوشبختانه آمار ۲هزار و ۲۰۰ مورد اهدای کلیه به روش لاپاراسکوپی بالاترین آمار از یک مرکز در دنیا بوده است.

وی افزود: همچنین ۳۶ جراح پیوند کلیه در این مرکز آموزش دیده‌اند که در راه‌اندازی ۱۷ مرکز پیوند کلیه در سراسر کشور نقش موثری ایفا کرده‌اند. همچنین در بخش پیوند کلیه اطفال این مرکز، با ۷۰۰ پیوند، تلاش خوبی برای پیوند کلیه اطفال در کشور انجام داده است.

گفتنی است؛ پیش از این، دکتر سیم فروش رییس قطب اورولوژی کشور و مدیر گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص جزئیات این کنگره، گفته بود: مدل ایرانی پیوند کلیه که در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته همراه با مطالب علمی روز دنیا در حوزه پیوند کلیه در سطح کشوری و بین‌المللی در این رویداد بررسی می‌شود.

به گفته وی، این کنگره ۵ تا ۷ اردیبهشت ماه سال جاری به مناسبت ۵ هزارمین پیوند کلیه در بیمارستان لبافی‌نژاد در مرکز همایش‌های این بیمارستان برگزار می‌شود و شرکت در آن دارای امتیاز بازآموزی است.

سیم فروش همچنین با بیان اینکه اساتید برجسته بین‌المللی از کشورهای مختلف آسیا، اروپا و آمریکا در این مراسم حضور خواهند داشت، با اشاره به پیشرفت‌های این مرکز پزشکی در زمینه پیوند کلیه، یادآور شد: بیش از ۲ هزار جراح لاپاراسکوپی نفرکتومی در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی بیمارستان شهید لبافی نژاد فعالیت می‌کنند که این آمار بیشترین تعداد گزارش شده از یک مرکز است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: