کد خبر: ۱۹۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 25
فیبرومیالژیا یک بیماری شایع اسکلتی_عضلانی است که در بدن منتشر و از سر تا نوک انگشتان پا را می‌تواند گرفتار کند

شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>یک فوق تخصص روماتولوژی با اشاره به اینکه 50 درصد بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا با انواع اختلالات خواب همراه هستند ، گفت: حدود 60 درصد افراد ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر علیرضا رجایی درباره بیماری فیبرومیالژیا <Fibromyalgia disease>اظهار کرد: فیبرومیالژیا یک بیماری شایع اسکلتی_عضلانی است که در بدن منتشر و از سر تا نوک انگشتان پا را می‌تواند گرفتار کند.

وی با بیان اینکه مشکلات روحی و روانی همچون استرس، اضطراب و اختلال خواب جزو مهمترین علت بروز بیماری فیبرومیالژیا است، افزود: این بیماری می‌تواند به تنهایی یا همراه با سایر مشکلات روماتیسمی ‌به وجود آید و سبب تغییر یا تخریب شکل مفصل شود.

این فوق تخصص روماتولوژی با اشاره به اینکه بیماری فیبرومیالژیا  در سنین ۲۰ تا ۵۰ سال شایع‌تر است و حدود ۶۰ درصد افراد ممکن است به آن مبتلا شوند، عنوان کرد: این بیماری می‌تواند همراه با اختلال در سایر قسمت‌های بدن و در روده تحریک‌پذیر نیز به وجود آید.

رجایی در خصوص علائم بیماری فیبرومیالژیا خاطرنشان کرد: درد منتشر در نواحی مختلف به ویژه پشت گردن، کمر و ناحیه نشیمنگاه شایع‌تر است و اندام‌های تحتانی و فوقانی را نیز درگیر می‌کند که در زانو و آرنج بیشتر از سایر نواحی بدن مشاهده  می‌شود همچنین ضعف، خستگی، اختلالات خواب و کاهش قدرت عضلانی از نشانه‌های این بیماری بوده که حالت آزاردهنده‌ای را برای فرد ایجاد می‌کند تا به پزشک مراجعه کند.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا با انواع اختلالات خواب همراه هستند، یادآورشد: پس از تشخیص کامل این بیماری اقدامات لازم درمانی همچون سایکوتراپی، رواندرمانی با دارو یا بدون دارو برای بیمار توصیه می‌شود که در زمینه تقویت عضلات و ورزش‌های هوازی شامل پیاده‌روی و شناکردن بسیار موثر است.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: