کد خبر: ۱۹۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 24
از دیروز و با انتشار بخشنامۀ مربوطه در روزنامۀ رسمی، اخذ عوارض از این خودروها عملیاتی خواهد شد و رانندگان این خودروها فارغ از اینکه چه تابعیتی دارند ملزم به پرداخت عوارض عبورومرور در جاده ها هستند
شفاآنلاین>اجتماعی> پیش از این عبور خودروهایی با پلاک خارجی و ترانزیت معاف از پرداخت عوارض در جاده های پولی  کشور ترکیه بودند.

به گزارش شفاآنلاین، از دیروز و با انتشار بخشنامۀ مربوطه در روزنامۀ رسمی، اخذ عوارض از این خودروها عملیاتی خواهد شد و رانندگان این خودروها فارغ از اینکه چه تابعیتی دارند ملزم به پرداخت عوارض عبورومرور در جاده ها هستند. از آنجاکه سیستم اخذ عوارض جاده ای در کشور ترکیه بصورت تمام الترونیکی و بدون دخالت نیروی انسانی است احتمالآً در مبادی ورودی مرزهای زمینی تمهیداتی برای تهیۀ کیف پول الکترونیکی آن توسط رانندگان انجام شده.

سیستم(System) ثبت پلاک خودروها توسط دوربینهای عوارضی در ترکیه بسیار دقیق است و رانندگان درصورت عدم پرداخت وجه به دلیل نداشتن سیستم کیف پول الکترونیکی و یا خالی بودن آن به مدت 15 روز فرصت دارند که وجه معادل را پرداخت نمایند و در غیراین صورت با جریمه های مضاعف و تصاعدی مواجه خواهند شد.

بدلیل بالا بودن میانگین قیمت عوارض جاده ها در ترکیه رانندگان ایرانی که به هر دلیلی قصد ترانزیت خودروی خود را در این کشور دارند از این پس میبایست علاوه بر درنظرگرفتن قیمت بالای سوخت در ترکیه به این عوارض هم توجه کنند و صرفۀ اقتصادی(Economic) آنرا درنظر بگیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: