کد خبر: ۱۹۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 23
آیت‌الله «حسین نوری همدانی» امروز در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: موضوع سلامت بسیار مهم است و زحمات بسیار خوبی نیز در این زمینه در کشور و به‌ویژه در قم انجام می‌شود که جای تقدیر و تشکر دارد.

شفاآنلاین>سلامت>یکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به مباحث طب سنتی گفت: درزمینه طب در زمان گذشته ابزار و پیشرفت کنونی وجود نداشت و افراد هم سوءاستفاده کرده‌اند و بسیاری مباحث را ‌نوشتند که درست نیست.

به گزارش شفاآنلاین، آیت‌الله «حسین نوری همدانی» امروز در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: موضوع سلامت بسیار مهم است و زحمات بسیار خوبی نیز در این زمینه در کشور و به‌ویژه در قم انجام می‌شود که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: زحمات و خدمات شما در زمینه سلامت بسیار ارزشمند است و مسأله مهم اجتماعی محسوب می‌شود و هر فرد وظیفه دارد به‌سلامت خود اهمیت دهد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: هرکسی باید نسبت به اوضاع بدن خود بصیر و بینا باشد، خداوند افراد را متفاوت آفریده بنابراین هر فرد باید طبیب خود باشد، هم‌چنین این امر مسأله فرهنگی است و باید در این زمینه مطالعات داشته باشد.

نوری همدانی تصریح کرد: سلامت یک موضوع اجتماعی است و برخی کارهای اجتماعی واجب کفایی است اما سلامت از آن دسته مسائلی است که همه باید به آن توجه کنند و یکی از آن مسائل، ارتباط سلامت با غذا است.

این مرجع تقلید با اشاره به مباحث طب سنتی گفت: در زمینه طب در زمان گذشته ابزار و پیشرفت کنونی وجود نداشت و افراد هم سوءاستفاده کرده‌اند و بسیاری مباحث را ‌نوشتند که درست نیست. 

نوری همدانی افزود: مقداری از آنچه ابن‌سینا و امثال او دارند اصالت دارد و درست است و در اخبار اهل‌بیت(ع) ذکرشده که بیشتر به عمل و رفتار انسان‌ها مربوط می‌شود، نه دارو و درمان.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در سلامت کم خوردن است که از هر دارویی مؤثرتر است البته سلامت با خواب و کار ارتباط دارد.

نوری همدانی بابیان این‌که علم فقه و علم طب با علوم دیگر متفاوت هستند، گفت: واجب است این علوم را بیاموزیم، باید تأکید شود که مردم طبیب خودشان باشند که اراده و همت می‌خواهد، اما آن اراده و همت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در برخی موارد ورزش لازم است، چون خداوند بدن انسان را طوری آفریده که اگر حرکت نکند سست می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: آنچه اهل‌بیت(ع) در زمینه سلامت فرمودند جنبه عملی دارد که شامل کم خوردن و حرکت کردن است.

وی با بیان این‌که اسلام به روحیات اشخاص اهمیت داده است، گفت: این امر در سلامت انسان مؤثر است، چون جسم و روح باهم مرتبط هستند. 

نوری همدانی با اشاره به دیدار با جمعی از مردم اهواز گفت: آن‌ها بیان می‌کردند در گذشته در بیابان‌های کنونی اهواز باتلاق، آب و درخت وجود داشت که از گردوغبار جلوگیری می‌کرد، اما این مناطق را فروختند و ویلا احداث کردند بنابراین اکنون از بین رفته است و مشکل ریز گردها به وجود آمده است و این به‌سلامت مردم لطمه می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: باید کوشید با کاشت درختان شرایط به حالت اولیه برگردد، چون این‌گونه مسأله آلودگی هوا در تهران، اهواز و شهرهای دیگر ایجاد می‌شود بنابراین آلودگی‌ها و ریز گردها مسأله مهمی است.

استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که قم یکی از استان‌های محروم کشور است، گفت: قم از نظر بارندگی در وضعیت خوبی قرار ندارد و اگر افرادی همت کنند و به کشت و کار در زمینه  بپردازند یکی از خدمات مطلوب محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسأله ازدواج و تأخیر در ازواج از مسائل مهم دیگر است که در روح و روان انسان‌ها مؤثر است.

برچسب ها: سلامت ، طب سنتی ، درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: