کد خبر: ۱۹۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 23
کلسیم که در شیر، پنیر و ماست یافت می شود، برای سلامت استخوان ضروری است و کمبود آن پیامدهایی برای سلامتی دارد.
شفاآنلاین>سلامت> یک نقشه مطالعاتی نشان می دهد که میلیون ها نفر در سراسر جهان به دلیل مصرف کم کلسیم در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار دارند.
به گزارش شفاآنلاین،کلسیم که در شیر، پنیر و ماست یافت می شود، برای سلامت استخوان ضروری است و کمبود آن پیامدهایی برای سلامتی دارد.

نقشه یاد شده توسط انجمن بین المللی پوکی استخوان تهیه شده است و در واقع یافته های مقاله علمی 'مصرف جهانی کلسیم در رژیم غذایی بزرگسالان: یک بررسی سیستماتیک' را بازتاب می دهد.این نقشه نشان می دهد که تنها مردم 21 کشور که بیشتر در اروپا قرار دارند، کلسیم مورد نیاز روزانه خود را از رژیم غذایی دریافت می کنند.

اما میزان مصرف کلسیم مردم پرجمعیت ترین کشورهای جهان از جمله چین و هند کمتر از نصف مقادیر توصیه شده است. براساس این نقشه، پایین ترین سطح مصرف کلسیم در مردم نپال در آسیا دیده می شود که هفت برابر کمتر از میزان مصرف کلسیم در میان مردم ایسلند است.

کلسیم یک ماده معدنی مهم است که در حفظ سلامت استخوان ها از کودکی تا بزرگسالی نقش دارد.کلسیم واقع در استخوان های بدن همچنین به عنوان منبعی برای حفظ سطح کلسیم خون عمل می کند که برای برخورداری از اعصاب و عضلات سالم ضروری است.

میزان کلسیم مورد نیاز بدن در مراحل مختلف زندگی متفاوت است. به طوری که بیشترین میزان نیاز به مصرف کلسیم در سال های نوجوانی است که با رشد سریع اسکلت همراه است؛ همچنین با افزایش سن توانایی بدن برای جذب کلسیم کاهش می یابد که از دلایلی نیاز سالمندان به مصرف بیشتر کلسیم است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: