کد خبر: ۱۹۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 23
هر چند سلامت و حفظ آن امری اجتماعی است و نیاز به فرهنگ سازی دارد تا مردم خود مراقبتی داشته باشند اما دولت هم می تواند در کاستن از عوامل لطمه زننده به سلامت مردم یاری برساند
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ٥٥درصد فوتی ها در کشور کمتر از ٧٠ سال سن دارند، گفت: 35 درصد علت مرگ این افراد سکته قلبی(heart attack) و مغزی است.

به گزارش شفا آنلاین، سید حسن هاشمی روز دوشنبه در نخستین مجمع سلامت استان تهران طی سخنانی همچنین گفت: هر چند سلامت و حفظ آن امری اجتماعی است و نیاز به فرهنگ سازی دارد تا مردم خود مراقبتی داشته باشند اما دولت هم می تواند در کاستن از عوامل لطمه زننده به سلامت مردم یاری برساند.

وی دراین باره توضیح داد: به عنوان مثال دولت باید در بحث آلودگی هوا، ریزگردها، خودرو ها، روغن و نمک سیاستگذاری کند چرا که در این موارد دولت می تواند به عنوان پیشگیر اصلی ورود کند.

هاشمی در عین حال ضمن ابراز خرسندی از دستور رئیس جمهوری به عنوان رییس مجمع سلامت کشور به استانداران و فرمانداران در خصوص پیگیری موارد مربوط به سلامت مردم یاد آور شد:

برگزاری جلسه مجمع ملی سلامت به ریاست رئیس جمهوری اتفاق مهمی در امر سلامت در این دولت است؛ چرا که این جلسه در دولت های پیشین بر گزار نمی شد.

وی تاکید کرد: استانداران با توجه به پیگیری های رئیس جمهوری باید سلامت را اولویت اقدامات خود در استان قرار دهند.

هاشمی گفت: رئیس جمهوری گفته اند بعد از حقوق و دستمزد، اولویت در سلامت، آب و برق باشد و کوتاهی هم رخ ندهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: