کد خبر: ۱۹۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 22
دفاع محترمانه و همراه با استدلال از هویت تاریخی و تمدنی ایران و همچنین خلیج‌فارس در مجامع بین‌المللی وظیفه تمام کسانی است که در این عرصه‌ها دارای جایگاه و تریبون هستند
شفا آنلاین>سلامت>دکتر مریم رزاقی آذر تاکید کرد: دفاع محترمانه و همراه با استدلال از هویت تاریخی و تمدنی ایران و همچنین خلیج‌فارس در مجامع بین‌المللی وظیفه تمام کسانی است که در این عرصه‌ها دارای جایگاه و تریبون هستند.

به گزارش شفا آنلاین، این فوق تخصص غدد درونی و متابولیسم کودکان که حضورش در کنفرانسی علمی در دبی و دفاع او از هویت واقعی خلیج‌فارس در برابر روایت نادرست یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این همایش، که برای نخستین بار درسایت شفاآنلاین وسپس در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته و در همین چارچوب محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در پیامی از او به خاطر این موضوع تشکر و قدردانی کرد اظهار کرد: واکنش من در آن کنفرانس نسبت به بکارگیری نام مجعول خلیج‌فارس از سوی یکی از شرکت‌کنندگان ناشی از احساسات میهن‌دوستانه من و اهمیتی که بر هویت تاریخی و تمدنی ایران قائل هستم، بود.

وی با بیان اینکه برای من مهم نبود که چه اتفاقی ممکن است در جریان این کنفرانس برایم رخ بدهد و  فقط تلاش  داشتم  که حقیقت را مطرح کنم، تصریح کرد: بعد از اینکه آن سخنران چندین بار در سخنان خود از این نام استفاده کرد ، تصمیم گرفتم که در سخنرانی خود به این موضوع اشاره کنم که خلیج فارس دارای یک هویت قدیمی است و همیشه خلیج‌فارس خواهد ماند. بعد از پایان سخنرانی‌ام برخی از مسئولان برگزاری این برنامه از من خواستند که از گفته‌ام عذرخواهی کنم ولی من این کار را نکردم و تاکید کردم که حرفم سیاسی نیست و آنچه که  گفتم یک واقعیت تاریخی است.

رزاقی با بیان اینکه این سخنان من با واکنش شدید آنها روبرو شد و من و دیگر همکاران ایرانی شرکت کننده در کنفرانس  در همان  جا  تلاش کردیم که با استفاده از نقشه‌های تاریخی به آنها بگوییم که از این منطقه در بسیاری از نقشه‌ها به عنوان خلیج‌فارس نام برده شده، ادامه داد: ولی آنها حتی نمی‌خواستند که به این نقشه‌ها نگاه کنند.

وی با بیان اینکه در هنگام بازگشت من به هتل، پلیس نیز به محل اقامتم آمده بود و با تهدید از من خواست که عذرخواهی کنم ولی من محترمانه به او تاکید کردم که این کار را نمی‌کنم و شرح ماجرا را برای او نوشتم، ادامه داد: بعد از مقداری صحبت با او و تاکیدم مبنی بر اینکه من اعتقادم را کنار نمی‌گذارم، او در رفتارش  تاحدودی تجدیدنظر کرد و به صورت محترمانه با من برخورد کرد.

رزاقی افزود: در این کنفرانس 14 نفر از ایران حضور داشتند و  همه همکاران ایرانی حاضر  در این زمینه از من پشتیبانی کردند و  بعد از مسائلی که به وجود آمد  دیگر در سالن کنفرانس حضور پیدا نکردند. در هنگام بازگشت تصورم این بود که پلیس فرودگاه ممکن است مشکلاتی برایم ایجاد کند که خوشبختانه چنین موضوعی رخ نداد.

این متخصص با اشاره به اینکه از طریق تعدادی از دوستان متوجه پیام دکتر ظریف شدم و از این موضوع بسیار خوشحال شدم،ضمن تشکرازواکنش های ملی مردم وجامعه پزشکی و مسئولان اظهار کرد: دفاع از هویت تاریخی و تمدنی ایران وظیفه تک تک ماست و  باید به صورت محترمانه و دوستانه استدلال‌های خود را با توجه به مدارک تاریخی که در این زمینه  وجود دارد، مطرح کنیم و بر روی آن ایستادگی کنیم و بسیار مهم است که در این مسیر  از تحقیر دیگر ملت‌ها و نژادها بپرهیزیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بهروزبرومند
|
United States
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
1
هم میهن فرهیخته مهربانو دکتررزاقی آذر
با درود و سپاس از پاسداری از نام ایران که همچون گردآفرید درخشیدید باید گفت که تازیان بسیار گستاخ شده اند. بیست سال پیش در انجمن پیوند خاورمیانه نیز از دانشگاه خلیج ....در بحرین نام بردند و هنگامی که من یادآور شدم در یک سخنرانی علمی چنین تزویری ناروا است دکتر فیصل شاهین پوزش خواست و بدرستی گفت "دانشگاه خلیج فارس" و اکنون چنین گستاخانه با شما برخورد نمودند. وبسیار ستودنی است که شما به شایستگی پاسخ بایسته را دادید که شاخاب پارس همواره باید خلیج فارس نامیده شود. ایدون باد
زهرامیرحسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
با درود و سپاس از دکتر رزاقی آذر
حمایت شما از نام و تاریخ ایرانی ستودنی است.از شما استاد بزرگوار که الگو اخلاق و علم هستید سپاسگزاریم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: