کد خبر: ۱۹۲۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 21
دولت مصمم است مابه التفاوت نرخ ارز برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی که دارو و برخی از تجهیزات پزشکی است را پرداخت کند
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: دولت مصمم است مابه التفاوت نرخ ارز برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی که دارو و برخی از تجهیزات پزشکی است را پرداخت کند.

به گزارش شفا آنلاین، سید حسن قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دولت نرخ ارز را ۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و چند نوع ارز نداریم، گفت: دولت مصمم است مابه التفاوت نرخ ارز برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی که دارو و برخی از تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) است را پرداخت کند.

وی افزود: بنابراین دو وجه بیشتر نخواهیم داشت یا این اتفاق خواهد افتاد یا مبنای قیمت گذاری ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان در نظر گرفته می شود.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: با دستوری که رییس جمهور در نشست اخیر صادر کرد بانک مرکزی(central bank) و سازمان برنامه و بودجه موظف هستند در سقف یارانه ای که سال گذشته برای دارو و تجهیزات پرداخت می شد ارز را با همان قیمت در اختیار تولیدکنندگان که مواد اولیه نیاز دارند و واردکنندگان قرار دهند.

اجازه تحمیل هزینه اضافی به تولیدکننده و واردکننده را نخواهیم داد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: داروهای موجود در انبار با نرخ ارز گذشته خریداری شده و طی سه روز آینده نیز تعیین تکلیف خواهند شد؛ به هیچ وجه اجازه تحمیل هزینه اضافی به تولیدکننده و واردکننده را نخواهیم داد و در هر صورت مراقبت خواهیم کرد که آسیبی به آنها وارد نشود؛ نباید به آنها زور بگویم تا اجحافی در حق مردم نشود.

 وی با بیان اینکه قیمت ها را کنترل خواهیم کرد، گفت: سایتی نیز اعلام شده تا مردم و بیمارانی که به سبب بیماری مزمن از قبل دارو تهیه می کنند اگر اختلافی قیمتی در مورد دارو و تجهیزات پزشکی مشاهده می کنند با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند تا با متخلفان برخورد لازم صورت گیرد.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: پیش بینی می شود طی دو تا سه روز آینده با اتحادیه و صنوف دارو و تجهیزات پزشکی جلساتی را برگزار و آنها را توجیه کنیم.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه نباید به سیاستی که رییس جمهور اعلام کرد خدشه ای وارد شود، تصریح کرد: در غیر این صورت ما افزایش قیمت را برای کالاهای اساسی از جمله دارو و تجهیزات نخواهیم داشت در این ارتباط باید به هم اعتماد و در عین حال سریع عمل کرد و بعد نیز نظارت کنیم تا سیاست های جدید ارزی طی چند ماه آینده بتواند آرامشی را در بازار ایجاد کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: