کد خبر: ۱۹۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 18
سامانه الکترونیکی «نیما» دوشنبه هفته آینده با حضور معاون اول رییس‌جمهور رونمایی می‌شود و اطلاعات این سامانه در حال بارگذاری است، البته عدم ورود به سامانه به معنای ایراد در فرآیند انجام کار نیست
شفا آنلاین>بیمه و بانک>مدیرکل بانک مرکزی گفت: سامانه الکترونیکی نیما دوشنبه هفته آینده با حضور معاون اول رییس‌جمهور رونمایی می‌شود و اطلاعات این سامانه هم اکنون در حال بارگذاری است.

به گزارش شفا آنلاین، ولی الله سیف مدیرکل بانک مرکزی در حاشیه نشست هیات دولت اظهارداشت: سامانه الکترونیکی «نیما» دوشنبه هفته آینده با حضور معاون اول رییس‌جمهور رونمایی می‌شود و اطلاعات این سامانه در حال بارگذاری است، البته عدم ورود به سامانه به معنای ایراد در فرآیند انجام کار نیست.

سیف در پایان خاطرنشان کرد:‌ کلیه کارهای صادرکنندگان و واردکنندگان در حال حاضر در روال عادی انجام می‌شود و از این بابت مشکلی نداریم.

رئیس بانک مرکزی با اشاره به جلسه شب گذشته خود با صادرکنندگان پتروشیمی، اظهار داشت: در سطح کلان واردات و صادرات کشور هیچگونه مشکلی ندارد و هیچ وقفه ای ندارد. امروز دستورالعمل ناظر بر عملیات صادرکنندگان را بررسی کردیم. اطمینان از ورود منابع ارزی حاصل از صادرات کالای غیرنفتی و ایجاد فضای امکان پذیر بودن تخصیص منابع ارزی بر اساس اولویت های کشور دو ویژگی تصمیمات ارزی اخیر است.

وی افزود: به بعضی از صادرکنندگان که از بخش خصوصی هستند، اجازه داده شده تا ضمن ورود ارز به سامانه به خریدارانی خارج از سامانه تفاهم کنند و ارز خود را به آنها منتقل کنند.

سیف با بیان اینکه ویژگی اصلی کار ما مصونیت اقتصاد در برابر تحولاتی است که می تواند در اقتصاد کشور التهاب آفرینی کند، خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی ما متعادل است اما آنچیزی که می تواند آن را از حالت تعادل خارج کند، شرایط خاصی است که در زمینه بین المللی داریم.

وی در پایان در خصوص موضوع دریافت کارمزد به ریال در سفارت خانه های خارجی، گفت: این موضوع امروز با آقای ظریف مورد بررسی قرار گرفت و هدف ما این است که از مراجعات کوچک جلوگیری کنیم تا سفارت خانه ها با دریافت ریال برای صدور روادید، ریال دریافتی را به صورت یکجا به ارز مورد نظر تبدیل کنند که این موضوع در حال تفاهم است.

چندی پیش اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصادی دولت درباره ساماندهی بازار ارز کشور از بانک مرکزی خواست تا با بهره برداری از سامانه "نیما" نظارت جدی بر منابع ارزی اعمال شود.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: