کد خبر: ۱۹۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 17
کشور ما از نیروهای جوان پژوهشگر بهره مند است، جمعیت زیر 5 سال هم در جامعه ما زیاد است و به نسبت برخی کشورها این جمعیت قابل توجه است.
شفاآنلاین>سلامت>متخصص غدد و متابولیسم کودکان و بنیانگذار این رشته در کشور گفت:پژوهشگران زیادی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در زمینه سلامت کودکان و کاهش آسیب ها به این قشر مشغول پژوهش هستند و جایگاه ایران در طب کودکان شایسته و رفیع است.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر غلامحسین امیرحکیمی سه شنبه در حاشیه دومین کنگره علمی بیماری های کودکان در شیراز اظهار داشت : کشور ما از نیروهای جوان پژوهشگر بهره مند است، جمعیت زیر 5 سال هم در جامعه ما زیاد است و به نسبت برخی کشورها این جمعیت قابل توجه است.

وی ادامه داد: رشد در این طیف جمعیتی خیلی سریع اتفاق می افتد از این رو توجه به سلامت آن نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است و ما در منطقه از کشورهای برتر هستیم و البته هنوز جای پیشرفت هم وجود دارد.

این پژوهشگرطب کودکان گفت:طب کودکان اکنون به تخصص های مختلف تقسیم شده، تخصص متابولیسم و غدد هم درحال توسعه است و متخصصان زیادی به این رشته گرایش دارند، سال 60 که این رشته در شیراز پایه گذاری شد شرایط به گونه ای بود که پیش بینی می شد شیراز بتواند در کشور جایگاه ویژه ای دراین رشته پیدا کند.

امیرحکیمی گفت: تعداد متخصصین دراین حوزه تخصصی زمانی کمتر از انگشتان یک دست بود اما اکنون شمار زیادی از متخصصان دراین رشته تربیت شده اند و به تدریس و درمان و آموزش و پژوهش اشتغال دارند.

وی ادامه داد: رشد سریع جمعیتی می تواند با حوادث و عفونت ها تحت تاثیر قرار گیرد ، کودکان آسیب پذیرترین قشر جامعه در برابر عفونت ها و حوادث هستند از این رو باید توجه بیشتری به این قشر معطوف شود.

این متخصص کودکان اضافه کرد: همواره گفته شده که پیشگیری بر درمان مقدم است، در جامعه ما رشد واکسیناسیون توانسته است بیماری های عفونی را کنترل کند و ایران یکی از پیشرفته ترین کشورها دراین حوزه قلمداد می شود اما آسیب های ناشی از حوادث همچنان سلامت کودکان را تهدید می کند.

امیر حکیمی افزود: لازم است اقدامات تامینی بیشتری برای کاهش حوادث و آسیب های ناشی از آن انجام گیرد ، آسیب به کودکان در حوادث و تصادفات می تواند رشد جمعیتی ما را تحت تاثیر قرار دهد، مهندسی پزشکی هم دراین زمینه مسئولیت دارد و باید اقداماتی انجام گیرد که بروز حادثه برای کودکان کمتر شود و در صورت بروز حادثه وارد شدن آسیب به کودکان کمتر باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: از دیگر آسیب هایی که سلامت کودکان را تهدید می کند نوشیدن مواد اسیدی و قلیایی، نفت و بنزین و داروهایی است که بسته بندی غیر استاندارد دارند، خانواده ها باید دراین زمینه مراقبت کنند که چنین حوادثی رخ ندهد و در صورت بروز چنین حوادث باید با اقدامات اولیه آشنایی داشته باشند تا از حجم آسیب به کودکان کاسته شود.

دومین کنگره علمی بیماری های کودکان در شیراز سه شنبه 28 فروردین آغاز شد که 4 روز ادامه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: