کد خبر: ۱۹۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 16
هيچ محدوديت سني براي عاشق شدن براي ازدواج وجود ندارد. هر شخصي با هر سني مي‌تواند در هر شرايطي عشق را تجربه كند و به‌دنبال عشق، زندگي زير يك سقف مشترك را شروع كند.

شفا آنلاین>اجتماعی>هر شخصي با هر سني مي‌تواند در هر شرايطي عشق را تجربه كند و به‌دنبال عشق، زندگي زير يك سقف مشترك را شروع كند. گاه يك فرد 50‌ساله و گاه يك نوجوان 16‌ساله در يك دوره زماني كاملا شبيه هم عمل مي‌كنند آن هم تنها درصورت مسئله!

به گزارش شفا آنلاین:هيچ محدوديت سني براي عاشق شدن <fall in love>براي ازدواج وجود ندارد. هر شخصي با هر سني مي‌تواند در هر شرايطي عشق را تجربه كند و به‌دنبال عشق، زندگي زير يك سقف مشترك را شروع كند. گاه يك فرد 50‌ساله و گاه يك نوجوان 16‌ساله در يك دوره زماني كاملا شبيه هم عمل مي‌كنند آن هم تنها درصورت مسئله!

 
يعني عاشق شدن و تشكيل زندگي دادن اما اين‌كه عاشق شدن و ازدواج در سنين پايين يا سنين بالا مي‌تواند چه تفاوت‌هايي داشته باشد؛ داستانش كاملا متفاوت است. اگر شما به تازگي عاشق شده‌ايد و قصد ازدواج با فرد مورد علاقه‌تان را داريد و به‌دنبال اين تصميم‌تان، ديگران با زبان انتقاد به شما گفته‌اند: الان خيلي زود است» بهتر است قبل از اين‌كه در اين مورد موضع‌گيري كنيد قدري بيشتر روي نكاتي كه براي‌تان شرح مي‌دهيم، تامل كنيد. در پايان اين مقاله متوجه مي‌شويد كه بهترين سن براي انتخاب فرد مورد علاقه‌تان چه زماني است و آيا الان شرايط ازدواج را داريد يا نه!
 

وقتي همه چيز را فدا مي‌كني

در سنين پايين، افراد به دليل نداشتن تجربه‌هاي كمتر اسير احساسات زودگذر مي‌شوند. درست است كه عشق و ازدواج در سنين پايين پرسوز و گداز‌تر از ازدواج در سنين بالاتر است اما اين نكته را هم درنظر داشته باشيد كه همين احساسات مهيج و پرسوز و گداز و ازدواج‌هاي زودهنگام مي‌تواند پاياني تلخ و ناخوشايند را هم براي طرفين داشته باشد. در سنين پايين انسان‌ها واقع بين نيستند و اگر پايان يك ارتباط زناشويي به جدايي ختم شود، افراد قادر به درك درستي نيستند و وقفه بلندمدت تري را در زندگي افراد به جا مي‌گذارد ولي در سنيني كه افراد به رشد اجتماعي بيشتري رسيده اند، با وجود سختي و درد شكست ازدواج، راحت‌تر با اين اتفاق كنار مي‌آيند.
 
ترس از تنهايي يكي از علت‌هاي عاشق شدن و ازدواج در سنين پايين است و همين ترس باعث مي‌شود در مواردي كه حتي فرد مورد علاقه‌تان مناسب با معيارهاي شما نيست، در كنارش بمانيد و خودتان را قرباني يك ارتباط زناشويي ناموفق بدانيد اما اگر فرد با تجربه‌اي باشيد به‌خوبي تصميم مي‌گيريد و خود را براي تجربه‌اي بهتر آماده مي‌كنيد. چه خوش‌مان بيايد يا نه در سنين پايين به خصوص تا 20‌سالگي چنين درك درستي از ازدواج و عشق در ما وجود ندارد و به همين دليل عاشق شدن در اين دوره پر دردسر‌تر از سنين بالاتر است.

آدم مناسب، زمان مناسب

 اين انتخاب شماست كه در سنين كم به‌دنبال عشق و ماجراجويي‌هاي آن برويد يا در سني كه كاملا با تجربه هستيد دل به كسي ببنديد و باقي‌مانده مسير را با همسر ايده‌آلي كه انتخابش كرده‌ايد، ادامه دهيد اما يادتان باشد آدم مناسبي كه شما قرار است عاشق و دلباخته‌اش شويد و به‌عنوان همسر او را به همه معرفي كنيد، در زماني مناسب به سمت شما خواهد آمد. در سنين بسيار كم كه هنوز ديدگاه‌ها و ايده‌هاي فكري فرد شكل نگرفته، انتخاب‌ها هم به همان اندازه مي‌تواند ناپخته و نادرست باشد.
 
ممكن است فردي كه شما در 17‌سالگي علاقه به ازدواج با او را داشتيد چند‌سال بعد مثلا در 25 سالگي، به‌نظرتان كامل و مناسب نيايد اما دليل اين تغيير عقيده به دليل بد بودن يا نامناسب بودن فرد مورد علاقه‌تان نيست بلكه اين اتفاق به دليل تغييراتي است كه همزمان با رشد اجتماعي و فردي شما صورت گرفته است.
 
معيارهاي شما مدام در حال تغيير هستند تا زماني كه شما به يك ثبات درستي از زندگي برسيد. فردي كه در 20 سالگي براي ازدواج  عاشقش شده‌ايد با فردي كه شما در سنين بالاتري نسبت به او علاقه‌مند شده‌ايد، كاملا با يكديگر متفاوت هستند. زيرا معيارها و نوع ديدگاه شما در مورد انتخاب افراد تغيير بزرگي كرده است. پيشنهاد ما به شما اين است در سنيني ازدواج كنيد كه شناخت كافي از اطراف خود و آدم‌هاي زندگي‌تان داشته باشيد. هرچه‌قدر شما كامل‌تر باشيد، فرد مناسبي كه وارد زندگي‌تان مي‌شود، به معيارهاي شما نزديك‌تر خواهد بود و ارتباطي ماندگار‌تر را تجربه خواهيد كرد.

تو آدم درستي باش!

بيشتر از اين‌كه به‌دنبال زماني مناسب براي عاشق شدن و تشكيل زندگي مشترك باشيد و ذهن‌تان را درگير پيدا‌كردن يك فرد ايده‌آل براي ازدواج كنيد، اين نكته را در ذهن‌تان بسپاريد كه تا زماني كه شما درست عمل نكنيد و فرد ايده‌آلي نباشيد، فرد مناسبي براي شما پيدا نخواهد شد. بيشتر ما به‌دنبال اين هستيم كه ديگران چه چيزي به ما مي‌دهند.
 
ما هميشه به اين سوال فكر مي‌كنيم كه وقتي زمان درست عشق ورزيدن رسيد و شخص مورد علاقه‌مان را براي ازدواج پيدا كرديم، چه چيزهايي از سمت عشق‌مان در انتظارمان است اما هرگز به اين فكر نمي‌كنيم كه ما در اين عشق قرار است چه كارهايي را براي عشق‌مان انجام دهيم. اين‌كه هميشه به‌دنبال دريافت خدمت باشيم و خودمان دست روي دست بگذاريم، كار درستي نيست و حتي با وجود زمان درست و شخص مناسب، عشق خوبي در انتظارمان نخواهد بود. اگر چيزي ندهيد نمي‌توانيد چيزي هم دريافت كنيد.

دليل درست، زمان درست

تنها انتخاب زمان مناسب و فرد مناسب براي عاشق شدن و ازدواج كافي نيست بلكه مهم‌ترين موردي كه بايد در عاشق شدن در نظر گرفت، دليل قابل‌قبولي است كه شما به خاطر آن عاشق مي‌شويد و ازدواج مي‌كنيد. بگذاريد اين موضوع را دوباره با مقايسه‌اي بين عشق در سنين پايين و در سنين بالا براي‌تان توضيح دهيم. يكي از دلايلي رايج عاشق شدن و ازدواج در سنين پايين احساس تنهايي است و افرادي كه مثلا در سنين 16 تا 20 سالگي دلباخته كسي مي‌شوند و با او ازدواج مي‌كنند، به‌دنبال پر كردن خلأ تنهايي خود هستند و اين دليل خوبي براي علاقه‌مند شدن به او نيست چون به‌تدريج علاقه جاي خود را به سردي خواهد داد.
 
در اين دوره زماني افراد به جاي اين‌كه بعد از شناخت طرف مقابل‌شان، عاشق و دلباخته‌اش شوند، در عوض ابتدا عاشق او مي‌شوند و به‌تدريج او را مي‌شناسند. به همين دليل چون عشق قبل از شناخت شكل گرفته، حتي اگر فرد عاشق ويژگي‌هاي بدي را در فرد مورد علاقه‌اش ببيند اصلا به چشمش نمي‌آيد و به‌اصطلاح ساده تر«كور و كر مي‌شود» اما در سنين بالاتر اين موضوع كاملا برعكس است.
 
عشق در افرادي كه به دليل سن بالا پختگي و تجربه بيشتري دارند، خيلي منطقي‌تر و قابل‌قبول‌تر است. افراد در سنين بالاتر بعد از اين‌كه به شناخت كافي از فرد مورد نظرشان رسيدند، دلباخته او مي‌شوند و اين نوع علاقه روز به روز با شناخت بيشتر، بهتر و عميق‌تر مي‌شود اما گاهي اوقات دليل عاشق شدن و ازدواج‌هاي سريع و بدون شناخت، به خاطر خواسته‌هاي غلطي است كه هم در سنين پايين اين موضوع صدق مي‌كند و هم در سنين بالا. عده‌اي عاشق مي‌شوند چون دوست دارند با آن‌ها به‌خوبي رفتار شود، آن‌ها دوست دارند عشق خود را براي ديگران توصيف كنند و از توجه ديگران برخوردار شوند. مراقب باشيد كه دليل درستي براي عاشق شدن بيابيد چون در غيراين صورت عشق چيزي جز تنفر براي‌تان باقي نمي‌گذارد.

پول واقعا مهم نيست؟

گاهي اوقات به سن قابل‌قبول و منطقي براي عاشقي و ازدواج رسيده‌ايد و از همه لحاظ خودتان را آماده عشق ورزيدن و تشكيل يك زندگي مشترك مي‌دانيد اما هنوز ديدگاه درستي از اطراف نداريد. شما براي عشق و انتخاب همسر ايده‌آل‌تان نياز به تجربه داريد و اين تجربه با نگاه به تجربه‌هاي ديگران تا حدودي به دست مي‌آيد ولي باز هم نسبي است و نمي‌توان تنها روي آن‌ها تكيه كرد. در سنيني خاص وقتي به پول فكر مي‌كنيد آنقدر غرق در عشق هستيد كه اين موضوع را كاملا بي‌اهميت فرض مي‌كنيد و اگر سني داشته باشيد كه تجربه شكست مالي را داشته باشيد، به‌خوبي مي‌دانيد كه ازدواج بدون پول هيچ سرانجامي نخواهد داشت. اين تجربه در سنين پايين به دست نمي‌آيد و تنها با رشد اجتماعي فرد شكل مي‌گيرد.
 

 
با اين همه باز هم نمي‌شود مانع عاشق شدن و تمايل افراد كم سن و سال براي ازدواج شد و افراد را به‌دليل داشتن سن پايين از عشق ورزيدن منع كرد ولي دانستن تفاوت‌هاي عشق در سنين پايين و بالا مي‌تواند كمك زيادي به انتخاب‌هاي شما كند. اين‌كه حالا چه سني داريد مهم نيست، اين‌كه چه دليلي براي علاقه‌مندشدن داريد و چقدر آگاهانه اين مسير را براي انتخاب همسر مورد علاقه‌تان انتخاب كرده‌ايد، پايان خوب يا بد را براي‌تان رقم خواهد زد.تپش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: