کد خبر: ۱۹۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 16
طبق تحقیقات، ورزش های هوازی سبک مثل پیاده روی از زوال عقل زودرس جلوگیری می کنند، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهند و به طور کلی سلامت ذهنی را بهبود می بخشند.
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>پیاده روی را بهترین دارو برای انسان می دانند چرا که انجام پیاده روی به همراه داشتن خوابی مناسب و تغدیه ای سالم می تواند از مراجعه به پزشک در آینده جلوگیری کند. پانزده تا سی دقیقه پیاده روی هر روزه نه تنها تأثیری مثبت بر ظاهر ما دارد بلکه سلامتی ما را بهبود می بخشد. در ادامه به مزایای شگفت انگیز این فعالیت بدنی ساده <Simple physical activity>و لذت بخش می پردازیم.


۱- بروز تغییرات مثبت در مغز

به گزارش شفا آنلاین:طبق تحقیقات، ورزش های هوازی سبک مثل پیاده روی از زوال عقل زودرس جلوگیری می کنند، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهند و به طور کلی سلامت ذهنی را بهبود می بخشند. علاوه بر این ها، پیاده روی فشار ذهنی را کم می کند و سطح هورمون های اندورفین (مسکن های طبیعی بدن که درد را تسکین می دهند) را در بدن بالا نگه می دارد.


۲- بهبود بینایی

اگرچه چشم ها آخرین چیزی هستند که می توان به پاها مرتبط دانست، اما در حقیقت پیاده روی برای سلامتی چشم ها هم مفید است. این کار می تواند با کم کردن فشار داخل چشم ها، از آب آوردن آن ها جلوگیری می کند.

۳- جلوگیری از بیماری های قلبی

پژوهش ها نشان می دهد، در بحث جلوگیری از بیماری ها یا سکته ی قلبی، تأثیرات پیاده روی کمتر از دویدن نیست. این فعالیت بدنی با کم کردن فشار خون بالا و میزان کلسترول و بهبود گردش خون به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک می کند.

۴- افزایش ظرفیت ریه ها

پیاده روی یک ورزش هوازی است که گردش اکسیژن در جریان خون را افزایش می دهد و به ورزیده شدن ریه ها کمک می کند. به علاوه، این فعالیت بدنی باعث دفع سموم و مواد زائد از بدن می شود. با داشتن تنفسی بهتر و عمیق تر، بعضی علائم مرتبط با بیماری های ریوی نیز تسکین می یابد.

۵- تأثیرات مثبت بر لوزالمعده

شاید باور آن سخت باشد اما پیاده روی در جلوگیری از دیابت بسیار موثرتر از دویدن است. در پژوهشی مشاهده شد، طی یک دوره ی آزمایشی ۶ ماهه در گروه افرادی که پیاده روی می کردند بهبود تغییرات گلوکز بدن (برای مثال چگونگی جذب قند توسط سلول های بدن) تا ۶ برابر بیشتر از گروه افرادی بود که می دویدند.

۶- بهبود گوارش

سی دقیقه پیاده روی هر روزه نه تنها می تواند خطر ابتلا به سرطان روده ی بزرگ در آینده را کاهش دهد بلکه با کمک به تنظیم اجابت مزاج، گوارش ما و مسأله ی یبوست را بهبود می بخشد.

۷- افزایش توان عضلانی

افزایش تون عضلانی (میزان سفتی و قوام ماهیچه در حالت استراحت) و کم کردن وزن هم با انجام پیاده روی ممکن است. ده هزار قدم پیاده روی در روز می تواند معادل انجام ورزش در باشگاه باشد، به ویژه اگر برای پیاده روی خود فواصل زمانی در نظر بگیرید یا در سربالایی پیاده روی کنید. علاوه بر این، این ورزش سبک است و نیازی به زمانی برای ریکاوری بدن نیست. این مسأله به معنی آن است که بعد از پیاده روی، خبری از دردهای ماهیچه ای و افسوس از دست دادن فردا برای ورزش کردن به دلیل درد زیاد نخواهد بود.

۸- افزایش مقاومت استخوان ها و مفاصل

پیاده روی باعث بیشتر شدن حرکات مفاصل و مانع از بین رفتن توده های استخوانی می شود و حتی خطر شکستگی استخوان ها را کاهش می دهد. کارشناسان می گویند ۳۰ دقیقه پیاده روی آرام روزانه، دردهای مفاصل، خشکی و ورم آن ها را کاهش می دهد.

۹- تسکین درد کمر

برای کسانی که با انجام ورزش های سنگین و دشوار دچار کمر درد می شوند، پیاده روی می تواند حقیقتا نجات بخش باشد. از آنجایی که پیاده روی فعالیت بدنی سبکی است، برخلاف دویدن، درد یا ناراحتی بیشتری ایجاد نخواهد کرد. پیاده روی به بهبود گردش خون در ستون فقرات، طرز ایستادن و انعطاف پذیری ستون فقرات کمک می کند.

۱۰- آرامش ذهنی بیشتر

پیاده روی به بهبود نشانه های افسردگی در بیماران مبتلا به انواع مهم این بیماری کمک می کند، پس بدیهی است که این فعالیت بدنی می تواند به سادگی به مقابله با احساسات ناخوشایند یا خستگی کمک کند.یک پیاده روی لذت بخش به همراه یک دوست یا محبوب تان تأثیری دو چندان در بهبود روحیه ی شما خواهد داشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: