کد خبر: ۱۹۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 15
خانم نادینه.ب. از آرژانتین که در زمینه مد و تبلیغات فعالیت می‌کند، پس از جراحی دگرگون کردن رنگ چشم خود که در شهر بوگوتا پایتخت کشور کلمبیا انجام داده، دچار آسیب شدید شده است
شفاآنلاین>سلامت> دختر جوان آرژانتینی که از رنگ چشم‌های خود ناراضی بود با سفر به کلمبیا و انجام جراحی غیر قانونی در آستانه نابینایی مادام العمر قرار داد.

به گزارش شفاآنلاین، خانم نادینه.ب. از آرژانتین که در زمینه مد و تبلیغات فعالیت می‌کند، پس از جراحی دگرگون کردن رنگ چشم خود که در شهر بوگوتا پایتخت کشور کلمبیا انجام داده، دچار آسیب شدید شده است.

این روش جراحی(Surgery) دگرگون کردن رنگ چشم از سوی اداره غذا و داروی آمریکا، FDA تایید نشده است، ولی متاسفانه بسیاری افراد در کشور‌های مختلف دنیا برای تعویض رنگ چشمان خود ریسک این جراحی را می‌پذیرند بدون آنکه از عارضه‌های جانبی آن مطلع باشند و بیشتر آن‌ها دچار آسیب بینایی و حتی نابینایی می‌شوند.

جراحان در این روش نوعی ایمپلنت سیلیکونی در چشمان افراد قرار می‌دهند و به این ترتیب رنگ چشم فرد دگرگون می‌شود، اما درباره خانم نادینه جراحی موفقیت آمیز نبوده و او دچار قرمزی و تورم شدید چشم‌ها و نیز کاهش قدرت بینایی شده است.

این جراحی در سال ۲۰۱۶ انجام شده است و نادینه از آن پس دچار مشکل قرمزی و دردناک شدن چشمایش شده است و حتی مجبور به استعفا از کارش شده و تاکنون چندین عمل جراحی ترمیمی برای درمان و جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر چشمان خود را انجام داده است.

آسیب دیدگی چشمان او دائم است و در آینده مجبور به جراحی پیوند قرنیه و نیز درمان آب مروارید خواهد بود؛ دگرگون کردن رنگ چشم شامل تزریق یک صفحه سیلیکونی به چشم است که سبب ایجاد فشار، التهاب و آسیب دیدن اجزای درونی چشم می‌شود.

اکنون این زن حدود ۸۰ درصد از بینایی(Sight) چشم راست و ۵۰ درصد از بینایی چشم چپ خود را از دست داده است و هزینه‌های کلانی برای جبران آن عمل جراحی اشتباه پرداخت کرده است؛ این شیوه جراحی زیبایی در بسیاری از کشور‌ها از جمله آمریکا و انگلستان به دلیل آگاهی از آسیب‌های غیرقابل جبرانی که بر سلامت چشم‌ها می‌گذارد، ممنوع است.

افزون بر آسیب دیدگی دائم چشم‌ها خانم نادینه دچار افسردگی شدید نیز شده است و با وجود توصیه و تاکید فراوان در شبکه‌های اجتماعی درباره خطرناک بودن این شیوه جراحی او می‌گوید طرفدارانش به شدت تمایل دارند تا رنگ چشمان خود را دگرگون کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: