کد خبر: ۱۹۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 14
کارشناسان به تازگی اولین دستگاه برای بررسی اثر‌های بیماری دیابت بر نارسایی چشمی با استفاده از هوش مصنوعی تولید کرده اند که می‌تواند با دقت بسیار زیاد و بدون نیاز به تشخیص پزشک عارضه را در بیمار شناسایی کند
شفآآنلاین>سلامت> بیماران دیابتی افزون بر کنترل وزن، رژیم غذایی و اندازه گیری دائم قند خون باید توجه ویژه‌ای به محافظت از چشمان خود داشته باشند تا از بروز اتفاق‌هایی جبران ناشدنی جلوگیری کنند.

به گزارش شفاآنلاین، کارشناسان به تازگی اولین دستگاه برای بررسی اثر‌های بیماری دیابت بر نارسایی چشمی با استفاده از هوش مصنوعی تولید کرده اند که می‌تواند با دقت بسیار زیاد و بدون نیاز به تشخیص پزشک عارضه را در بیمار شناسایی کند.

این دستگاه به نام (IDx-DR) برای تشخیص عارضه‌های ایجاد شده در چشم بیماران(patients) دیابتی به وسیله دانشمندان آمریکایی طراحی شده است.

اساس کار دستگاه معاینه و تصویربرداری دقیق از چشم و شناسایی عارضه با استفاده از الگوریتم‌های تفسیر بیماری است.

از مزایای این وسیله امکان استفاده پزشکان و نه تنها متخصصان چشم پزشکی از آن برای شناسایی زودهنگام نارسایی چشمی در مبتلایان به دیابت(Diabetes) است.

ابتلا به بیماری دیابت یکی از اصلی‌ترین دلایل نابینایی و کم بینایی در افراد در دنیاست و حال ساخت این دستگاه جدید می‌تواند در مراحل اولیه آسیب به بینایی را شناسایی کند.

در این دستگاه دوربینی برای عکس برداری از چشم بیمار وجود دارد و پس از تصویر برداری الگوریتمی برای تطبیق با علامت‌های رتینوپاتی شایع در بیماری دیابت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دستگاه مطابق با استاندار‌های سازمان FDA ساخته شده است تا استفاده از دستگاه‌های غیر استاندارد و حتی خطرناک برای معاینه چشم متوقف شود.

متاسفانه بیشتر بیماران مبتلا به دیابت دچار رتینوپاتی دیابتی می‌شوند، اما به دلیل مراجعه دیرهنگام به چشم پزشک بینایی آن‌ها آسیب جدی می‌بیند.

کارشناسان امیدوار هستند با استفاده از این دستگاه که توانسته در ۸۹ درصد موارد شدت عارضه را به شکل دقیق شناسایی کند در آینده بتوانند مانع از آسیب بینایی مبتلایان به دیابت شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: