کد خبر: ۱۹۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 13
عصبانیت ممکن است پیش‌زمینه ژنتیکی داشته باشد، ولی نوع رفتار پرخاشگری اکتسابی است و امکان دارد فرزندان با توجه به رفتارهای والدین، از آنان یاد بگیرند.

شفاآنلاین>سلامت>روانشناس بالینی در خصوص عصبانیت‌های غیرمتعارف در نوجوانان و جوانان گفت: نوع رفتار پرخاشگری اکتسابی است و امکان دارد فرزندان با توجه به رفتارهای والدین، از آنان یاد بگیرند.

به گزارش شفاآنلاین،سیما فردوسی روانشناس بالینی درخصوص عصبانیت گفت: عصبانیت ممکن است پیش‌زمینه ژنتیکی داشته باشد، ولی نوع رفتار پرخاشگری اکتسابی است و امکان دارد فرزندان با توجه به رفتارهای والدین، از آنان یاد بگیرند.

وی افزود: هنگامی که می‌گوییم امکان زمینه ژنتیکی در عصبانیت وجود دارد، به این معنی است که ممکن است عوامل مختلف ژنتیکی مانند آنزیم‌های ترشح‌شده در بدن، فرد را مستعد عصبانیت کند.

این روانشناس بالینی ادامه داد: علاوه بر آنزیم‌ها عوامل دیگر مانند افسردگی، ناکامی و... زمینه زود عصبانی شدن را فراهم و افراد را پرخاشگر می‌کند؛ ممکن است عوامل افسردگی ژنتیکی باشد و افرادی که از لحاظ شخصیتی زود از کوره درمی‌روند، عوامل ژنتیکی در رفتار آنها وجود داشته باشد.

فردوسی در پایان اظهار داشت: اینکه بگوییم به دلیل اینکه پدر یا مادر عصبانی هستند، فرزند نیز مانند آنها عصبی می‌شود درست نیست و شاید عوامل محیطی بیشترین تأثیر را در عصبانی شدن داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: