کد خبر: ۱۹۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 11
مصرف خودسرانه دارو آسیب‌های جدی را به فرد بیمار وارد می‌کند، به همین دلیل پزشکان تأکید جدی بر مصرف نکردن خودسرانه داروهای گوارشی دارند
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص داخلی در خصوص عوارض مصرف خودسرانه داروهای گوارشی توضیحاتی داد.

به گزارش شفا آنلاین، فاطمه زاهدی متخصص داخلی اظهارکرد: مصرف خودسرانه دارو آسیب‌های جدی را به فرد بیمار وارد می‌کند، به همین دلیل پزشکان تأکید جدی بر مصرف نکردن خودسرانه داروهای گوارشی دارند.

وی ادامه داد: تهوع، استفراغ، وجود خون در ادرار از جمله علائم مصرف خودسرانه داروهای گوارشی در افراد است که اگر این کار در بلندمدت تکرار شود، بیماری‌های بدتری گریبانگیر افراد مصرف کننده می‌شود.

زاهدی با بیان اینکه مصرف خودسرانه داروهای گوارشی سبب عود بیماری شخص می‌شود، عنوان کرد: داروهای گوارشی باید براساس تشخیص پزشک و در یک مقدار خاص و مشخص مصرف شود، در غیر این صورت این مصرف خودسرانه زمینه بروز بیماری‌های دیگر را در افراد ایجاد می‌کند.

وی اظهار کرد: امروزه مصرف قرص‌هایی مانند امپرازول ، آنتی اسید، سایمتیدین به صورت خودسرانه در بین افراد افزایش پیدا کرده است و همین مسئله نه تنها درد و بیماری را درمان نمی‌کند، بلکه فرد را دچار عارضه‌های دیگرخطرناک می‌کند.

زاهدی ادامه داد: مصرف خودسرانه و طولانی‌مدت داروهای کاهنده اسیدیته سبب شکستن استخوان لگن، ستون فقرات(spinal cord) و مچ می شود و به همین دلیل برای افرادی که داروی کاهنده اسیدیته مصرف می‌کنند معمولا قرص‌های کلسیم برای استحکام بیشتر استخوان‌ها نیز تجویز می‌شود.

وی یادآور شد: مصرف خودسرانه داروهای کاهش منیزیم خون سبب ایجاد تشنج یا آریتمی قلب( اختلال ریتمی قلب) در افراد می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: