کد خبر: ۱۹۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 09
آموزش و پرورش معیوب است و دانش آموزان از قبل مدرسه در یک گردونه افتاده و نمی‌توانند از آن خارج شوند تا سرانجام به پزشک، مهندس، معلم و... تبدیل شوند.
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت با اشاره به اینکه همه اتفاقات خوب در یک دولت به سرانجام نمی‌رسد گفت: مهم مسیر است که هم با تغییر و هم با امید همراه باشد.

به گزارش شفا آنلاین، سید حسن هاشمی در همایش مددکاران اجتماعی اظهار داشت: مددکاری اجتماعی(Social worker) در همه حوزه‌ها از جمله بخش سلامت نیاز است و اقدامات این افراد حتی در حد گفت‌وگوی ساده یا پاسخ تلفنی می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

وی افزود: در جلسه شورای معاونان آقای ایاذی گفتند که مجاورت بیمارستان‌ها، خیرین مراکزی را تأسیس کرده که بیماران صعب‌العلاج، خانواده‌های آنها در آنجا استقرار یابند و در بتوانند در کنار بیمار حضور داشته باشند و من عرض کردم این مسئله بسیار خوب است و همین موضوع برای دانشجویان در رشته‌های مختلف باید ایجاد شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: باید پرستاران، کارشناسان هوشبری، مدارک پزشکی، دندان‌پزشکان، داروسازان، مددکاران اجتماعی،‌پرستاران و... نیز به این مراکز وصل شوند تا شاهد اقدامات مؤثر در این راستا باشیم.

هاشمی اضافه کرد: مدلی که اکنون در آموزش و پرورش و آموزش عالی دانش آموزان را تربیت می‌کنند، مدل معیوبی بوده و این دلیل برخی گرفتاری‌ها در جامعه است.

وی گفت: آموزش و پرورش معیوب است و دانش آموزان از قبل مدرسه در یک گردونه افتاده و نمی‌توانند از آن خارج شوند تا سرانجام به پزشک، مهندس(Engineer)، معلم و... تبدیل شوند. متأسفانه این افراد مردم را نمی‌بینند و نمی‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند، لذا انگیزه‌های انسانی بارور نمی‌شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مددکاران اجتماعی بدون رابطه استخدامی و... در حوزه سلامت باید چند ده‌ هزار کارمند باشند تا در این حوزه نیز همچون سلامت‌یاران موفق شویم.

هاشمی گفت: مددکاران همچون مادر هستند و هدفی جز سلامتی و سرافرازی ندارند.

وی گفت: همه ما باید صبور باشیم و توجه داشته باشیم که در یک دولت همه اتفاقات خوب به سرانجام نمی‌رسد مهم مسیر است که هم با تغییر همراه باشد و هم امیدبخش باشد و ما در این مسیر اول جاده‌ایم و باید پیوسته حرکت کنیم تا به سرمنزل مقصود برسیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: