کد خبر: ۱۹۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 09
اختلال تکلم، ضعف بازو (دست و پا) که معمولا یک طرفه است و کج شدن صورت شایع‌ترین علائم سکته مغزی است
شفاآنلاین>سلامت> دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران، از اختلال تکلم، ضعف اندام و کج شدن صورت به عنوان شایع‌ترین علائم سکته مغزی نام برد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر علی امینی هرندی در آستانه برگزاری بیست و پنجمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران، گفت: این کنگره هر سال در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که با همکاری سخنرانان و پژوهشگران داخلی و خارجی، بیماری‌های مرتبط با مغز و اعصاب، جراحی مغز و اعصاب، روانپزشکی، طب اورژانس، پرستاری و رشته‌های وابسته ، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: جدیدترین درمان‌ها و یافته‌های نوین و سیاست‌گذاری‌ها در بخش درمان(Treatment) در حوزه بیماری‌های مغز و اعصاب در این کنگره مورد بحث و تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت و دستاوردهای بزرگی از سراسر دنیا برای شرکت‌کنندگان در این کنگره خواهیم داشت.

وی در ادامه از سکته مغزی به عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری های مغز و اعصاب نام برد و گفت: اختلال تکلم، ضعف بازو (دست و پا) که معمولا یک طرفه است و کج شدن صورت شایع‌ترین علائم سکته مغزی است.

این متخصص مغز و اعصاب با تاکید بر اهمیت توجه به ارجاع به موقع بیمار سکته مغزی به مراکز درمانی و درمان سریع این بیماران(patients)، افزود: زمان طلایی درمان مرحله حاد سکته مغزی تا ۴.۵ ساعت پس از بروز سکته است و اگر از این زمان بگذرد عوارض آن می تواند ماندگار شود.

امینی‌هرندی در پاسخ به اینکه آیا آلودگی هوا می‌تواند سبب افزایش احتمال سکته‌های مغزی شود، اضافه کرد: آلاینده های شهرهای بزرگ هم می تواند باعث بروز سکته های مغزی بیشتر و هم باعث افزایش احتمال مرگ و میر ناشی از آن شود. همچنین آلودگی هوا سبب مشکلات تنفسی و قلبی و در نهایت سبب ایجاد عوارض مغزی می‌شود. استرس روزانه نیز از فاکتورهای خطر مهم در بروز سکته مغزی به شمار می‌رود.

بیست و پنجمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران در تاریخ ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ۹۷ در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: