کد خبر: ۱۹۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 09
میانگین ثروت این افراد ۴.۱ میلیارد دلار است و آمریکایی‌ها با داشتن ۵۸۵ نماینده در این فهرست رکورددار هستند و پس از آن نیز چین با ۳۷۳ میلیاردر قرار دارد. برنارد آرنو برای نخستین بار از سال ۲۰۱۲ موفق شده است با ۷۲ میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین فرد اروپایی لقب گیرد
شفاآنلاین>سلامت> ثروت این افراد در مجموع به ۹.۱ تریلیون دلار می‌رسد که در مقایسه با سال قبل ۱۸ درصد افزایش یافته است. در فهرست امسال ۲۵۹ نفر به فهرست اضافه شده‌اند که ثروت خود را از راه هایی چون لباس عروسی گرفته تا اسباب بازی کودکان و خودروهای برقی به دست آورده‌اند.

به گزارش شفاآنلاین، میانگین ثروت این افراد ۴.۱ میلیارد دلار است و آمریکایی‌ها با داشتن ۵۸۵ نماینده در این فهرست رکورددار هستند و پس از آن نیز چین با ۳۷۳ میلیاردر قرار دارد. برنارد آرنو برای نخستین بار از سال ۲۰۱۲ موفق شده است با ۷۲ میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین فرد اروپایی لقب گیرد.

طبق اعلام فوربس، ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱۸ عبارت اند از:

۱-جف بزوس: او اولین فردی است که با ثروت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلاری در رده نخست فهرست ثروتمندان فوربس قرار می گیرد. وی که ۱۱۲ میلیارد دلار ثروت دارد، مالک ۱۶ درصد از سهام شرکت آمازون است که آن را در سال ۱۹۹۴ و در گاراژ خانه اش تاسیس کرد. وی پیش از روی آوردن به فروش آنلاین کتاب، در صندوق پوشش ریسک کار می کرد. وی مالک شرکت " بلو اوریجین" است که در تلاش برای یافتن راه های اعزام انسان ها به فضا است. او همچنین در سال ۲۰۱۳ واشنگتن پست را به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار خریداری کرد.

۲-بیل گیتس: وی به همراه همسر خود ملیندا، رئیس بنیاد بیل و ملیندا گیتس، بزرگ ترین بنیاد خیریه در جهان است که در زمینه نجات جان انسان ها و بهبود بهداشت جهانی فعالیت می کند. وی عمده سهام شرکت مایکروسافت را به فروش رسانده است و تنها مالک حدود یک درصد از سهام آن است. گیتس ثروت خود را در سهام های مختلف و سایر دارایی ها سرمایه گذاری کرده است. ثروت بیل گیتس در حال حاضر ۹۰ میلیارد دلار است.

۳-وارن بافت: او یکی از موفق ترین سرمایه گذاران (Investors)تاریخ است. او در حال حاضر صاحب هلدینگی با ۶۰ شرکت است. وی در ۱۱ سالگی اولین سهام خود را خرید و در ۱۳ سالگی اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل کرد وی متعهد شده است ۹۹ درصد از ثروت خود را به خیریه اهدا کند و تاکنون نیز ۳۲ میلیارد دلار از ثروت خود را وقف امور خیریه کرده است. ثروت وی در حال حاضر ۸۴ میلیارد دلار است.

۴- برنارد آرنو: وی مالک امپراطوری متشکل از ۷۰ برند مشهور چون " لویی ویتون" و " سفورا" است و تقویت فروش برند " دیور" به وی کمک کرد ثروت خود را طی یک سال با افزایش ۳۰.۵ میلیارد دلار به ۷۲ میلیارد دلار برساند.

۵. مارک زاکربرگ: کاهش ارزش سهام فیس بوک باعث شده است ثروت زاکربرگ به ۷۱ میلیارد دلار کاهش یابد. او در سال ۲۰۰۴ و در ۱۹ سالگی فیس بوک را تاسیس کرد. او و همسرش متعهد شده اند تا پایان حیات خود ۹۹ درصد از سهام فیس بوک را واگذار کنند.

۶. آمانسیو اورتگا: وی با ۷۰ میلیارد دلار (Dollar)ثروت یکی از ثروتمندترین افراد اروپا است که بیشتر با برند " زارا" که آن را در سال ۱۹۷۵ میلادی به همراه همسرش تاسیس کرد شناخته می شود. وی مالک ۶۰ درصد از هولدینگ " ایندیتکس" است که با داشتن ۷۵۰۰ لباس فروشی در سراسر جهان، برندهایی مشهوری چون " ماسیمو دوتی" و " پول اند بیر" را در اختیار دارد. وی معمولا سالی ۴۰۰ میلیون دلار از محل سود سهام خود درآمد دارد و به جز آن در املاک شهرهای مادرید، بارسلونا، شیکاگو، میامی، نیویورک و لندن سرمایه گذاری کرده است.

۷.کارلوس اسلیم هیلو: او ثروتمندترین فرد مکزیک است و به همراه خانواده خود کنترل بزرگترین اپراتور موبایل در منطقه آمریکای جنوبی را در اختیار دارد. وی مالک ۱۷ درصد از سهام نیویورک تایمز نیز هست و در حال حاضر ۶۷.۱ میلیارد دلار ثروت دارد.

۸. چارلز کوخ: او رئیس و مدیرعامل صنایع کوخ است که دومین شرکت بزرگ خصوصی آمریکا از سال ۱۹۶۷ تاکنون محسوب می شود. این شرکت خوشه ای از محل عواید کسب و کار، خطوط انتقال نفت، مواد شیمیایی و موارد دیگر ۱۰۰ میلیارد دلار در سال درآمد دارد. چارلز که مالک ۴۲ درصد از سهام این شرکت است در حال حاضر ۶۰ میلیارد دلار ثروت دارد. او موسس بنیاد معروف " هریتیج" است.

۹. دیوید کوخ: وی به همراه برادرش چارلز از سهامداران شرکت کوخ است و حدود ۶۰ میلیارد دلار ثروت دارد. او در حال حاضر در نیویورک ساکن است.

۱۰. لری الیسون: او در سال ۱۹۷۷، شرکت " اوراکل" را تاسیس کرد تا به نیاز روزافزون مدیریت پایگاه های داده ارتباط با مشتری پاسخ دهد. ثروت او در حال حاضر ۵۸.۵ میلیارد دلار است.

الیس والتون دختر سام والتون بنیان گذار فروشگاه های زنجیره ای " والمارت" با ۴۶ میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین زن جهان و شانزدهمین زن ثروتمند جهان است. او که به جواهرات علاقه زیادی دارد در سال ۲۰۱۱ موزه " کریستال بریج" را در زادگاه خود در ایالت آرکانزاس راه اندازی کرد. ارزش مجموعه هنری شخصی او صدها میلیون دلار تخمین زده می شود.

در رده هفدهم ثروتمندترین افراد دنیا، ما هواتنگ- رئیس هولدینگ اینترنتی " تنسنت"- قرار دارد که با اپلیکیشن معروف آن یعنی " وی چت" حدود ۱یک میلیارد کاربر در جهان دارد. او در حال حاضر با ۴۵.۳ میلیارد دلار ثروت، بالاتر از جک ما- بنیان گذار شرکت علی بابا- ثروتمندترین فرد آسیا و چین به شمار می رود.

لازم به ذکر است ثروتمندترین زن اروپا نیز فرانسوا بتنکورت است که به همراه خانواده اش ۳۳ درصد از سهام شرکت " لو قئال" را در اختیار دارند. او در حال حاضر رئیس هیات مدیره این کمپانی مشهور فعال در زمینه محصولات بهداشتی-آرایشی است و با ۴۲.۲ میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین زن اروپا و هجدهمین فرد ثروتمند جهان به شمار می رود. او تاکنون سه کتاب نوشته که یکی از آنها مربوط به الهه های یونان باستان است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: