کد خبر: ۱۹۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 08
سیستم بهداشتی و درمانی در ونزوئلا برای کل جمعیت، رایگان است که هزینه بر و آسیب پذیر است چون دارو و تجهیزات را در داخل کشور تولید نمی کنیم
شفاآنلاین>سلامت> وزیر امور خارجه ونزوئلا در دیدار با وزیر بهداشت کشورمان، خواستار تسریع در تشکیل کارگروه مشترک بین ایران و ونزوئلا برای حل مشکلات حوزه سلامت کشورش شد.

به گزارش شفاآنلاین، «خورخه آرئاسا مونتسرات» در دیدار و امضای تفاهم نامه همکاری با وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران، اظهارداشت: سیستم بهداشتی(Sanitary) و درمانی در ونزوئلا برای کل جمعیت، رایگان است که هزینه بر و آسیب پذیر است چون دارو و تجهیزات را در داخل کشور تولید نمی کنیم.

وی با عنوان این مطلب که کیفیت و گستره خدمات بهداشتی و درمانی در ایران در سطح بالا و مناسبی قرار دارد، افزود: سه سال است که اقدامات تحریمی علیه ونزوئلا انجام می شود و از یک سال پیش، این تحریم ها تشدید شده و این تحریم ها در کشور احساس می شود.

وزیر امور خارجه ونزوئلا، تنها راه غلبه بر تحریم ها علیه کشورش را، استقلال و تولید داخلی محصولات دانست و گفت: اگر کشوری بخواهد به ما کمک کند، آن کشور ایران خواهد بود.

وی ادامه داد: در ونزوئلا بیمارستان ها و زیرساخت های حوزه سلامت به خوبی توزیع شده اند اما در حوزه نگهداری، تجهیز(Equipped) و حفظ کیفیت آنها مشکلاتی داریم که باید برطرف شود.

مونتسرات افزود: در تجهیزات پزشکی، وابستگی شدیدی به شرکت های چند ملیتی داریم و برای خرید و نگهداری تجهیزات، منابع زیادی را هزینه می کنیم. محدودیت ها و تحریم ها علیه ونزوئلا با جنگ روانی و رسانه ای شدیدی همراه است و در رسانه ها به دنبال این هستند که بگویند در ونزوئلا، بحران انسانی در حال رخ دادن است.

وی گفت: بیماری گرمسیری مالاریا از برزیل و سرخک از ایتالیا و اروپا به ونزوئلا وارد شده اما کشورها، محدودیت های زیادی را برای درمان این بیماری ها برای ونزوئلا اعمال می کنند. در جنگ با تحریم ها و محدودیت ها به کمک کشورهای دوست و برادر همچون ایران نیاز داریم تا نه تنها با آنها مقابله کنیم، بلکه پیروز شویم.

وی افزود: می دانیم که تحریم ها و محدودیت ها علیه ایران، تبدیل به فرصت شد تا در حوزه های مختلف از جمله دارو، به خودکفایی برسد. مهم است کارگروه مشترک بین ایران و ونزوئلا برای حل مشکلات حوزه سلامت ونزوئلا تشکیل شود و با سرعت، این مشکلات را شناسایی و برای حل آن کمک کند.

مونتسرات گفت: بعد از بازگشت به ونزوئلا، در جلسه ای با وزیر بهداشت ونزوئلا و سفیر ایران در ونزوئلا راهکارهای عملی شدن این توافقات را بررسی می کنیم و تقاضا داریم که تمام راهنمایی ها و کلید حل مشکلات را در اختیار ما قرار دهید.

تفاهم نامه جامع همکاری های ایران و ونزوئلا در حوزه دارو امضا شد

تفاهم نامه همکاری های مشترک ایران و ونزوئلا در حوزه دارو با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران و خورخه آرئاسا مونتسرات وزیر امور خارجه ونزوئلا امضا شد.

در این تفاهم نامه بر تقویت همکاری های دو کشور در حوزه صادرات دارو به ونزوئلا، تولید دارو، ثبت داروهای ایرانی در ونزوئلا و همچنین آموزش های تخصصی در حوزه دارو، تاکید شد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: از تجارب ارزشمند ایران می توانیم استفاده زیادی کنیم و با کمک ایران می توانیم در ونزوئلا سیستمی را پیاده کنیم که کنترل فرایندهای سلامت را در اختیار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در این تفاهم نامه، زمینه های گسترده همکاری های ایران و ونزوئلا در حوزه دارو گنجانده شده است، افزود: در حوزه فروش و تولید دارو ها و محصولات دارویی ایران، تولید مشترک محصولات دارویی برای ونزوئلا در ایران یا ونزوئلا، نظارت بر تولید و انتقال دانش فنی، توافقات بسیار خوبی انجام شد که امیدوارم با تشکیل کارگروه مشترک بین دو کشور، این توافقات به سرعت اجرایی شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: