کد خبر: ۱۹۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 08
هر 58 دقیقه یکی از هموطنان‌مان در جاده‌های کشور جان خود را در تصادف از دست می‌دهند.
 شفا آنلاین>اجتماعی>اخبار حوادث در ایام نوروزبه حوادث رانندگی ختم می‌شود. باید بگوییم سال‌هاست با اخبار تلخ کشته و زخمی‌های مسافران نوروزی روبه‌رو هستیم؛ اخباری که گویی دست‌ بردارمان نیستند و همچون ابر سیاهی در 13 روز نوروز روی سرمان سایه نحسش را می‌گستراند.

به گزارش شفا آنلاین:به گفته سردار اسکندر مومنی، جانشین رییس پلیس کشوردر ایام نوروز هر 58 دقیقه یکی از هموطنان‌مان در جاده‌های کشور جان خود را در تصادف از دست می‌دهند. یعنی در نوروز امسال بیش از 328 تن به دلیل خواب‌آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم ایمنی خودرو، استاندارد نبودن برخی جاده‌ها و ... جان خود را از دست داده‌اند.


در این گزارش سعی کرده‌ایم برخی حوادث رانندگی از زمان سال تحویل تا روز سیزدهم را منتشر کنیم. حوادثی که هزاران خانواده را در نوروز 97 داغدار کرده است.

واژگونی سمند در جاده خاوران

یک ساعت بعد از سال تحویل نخستین تصادف سال 97 در جاده خاوران به پلیس گزارش شد. خودروی سمند که در مسیر غرب به شرق جاده خاوران ابتدای ورودی دوم خاورشهر در حال تردد بوده به دلیل نامشخصی از مسیر اصلی منحرف شده و پس از برخورد با موانع حاشیه جاده و برخورد با بلوک‌های نیوجرسی واژگون شد و زمانی که آتش‌نشانان به محل رسیدند، این خودرو به‌طور كامل روی سقف واژگون شده بود.

پیش از سر رسیدن آتش‌نشانان هر چهار سرنشین توسط شهروندان و عابران از خودرو خارج شده و دو مرد میانسال و یک نوجوان ۱۳ ساله نیز دچار مصدومیت شده بودند و پسر هشت ساله‌ای نیز بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داده بود.

تصادف در آزادراه قم – تهران

بر اثر تصادف سه خودرو سواری در محور کیلومتر12 آزادراه تهران به سمت قم، یک تن کشته و 6 تن مصدوم برجای گذاشت.

این تصادف بین پژو 206 و دو پراید اتفاق افتاد که براثر این حادثه دختر بچه حدود 11 ساله از سرنشینان خودروي 206 جان خود را از دست داد. این حادثه به علت بی احتیاطی و تغییر مسیر ناگهانی خودروي 206 و خروج از جاده به وقوع پیوسته است.

11 مصدوم در حادثه خروج اتوبوس از جاده

خروج اتوبوس مسافربری از مسیرش که از تهران به مقصد تبریز در حال حرکت بود، ۱۱ مصدوم برجای گذاشت. بررسی‌های پلیس راه نشان داد که منحرف شدن اتوبوس و برخورد با گاردریل منجر به بروز چنین حادثه‌ای شده بود.

چهار کشته و زخمی در برخورد پژو با تانکر سوخت

برخورد پژو پارس با تانکر سوخت در محور ارتباطی جاسک در روز سوم نوروز ، سه کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.

این حادثه در حوالی روستای «هیمن» و در 85 کیلومتری محور جاسک به چابهار رخ داد. در این حادثه تلخ، مرد ي 40 ساله، یک زن 30 ساله و پسر 12 ساله خانواده در دم فوت کرده بودند. درجریان این تصادف همچنین یک دختر 10 ساله که حالش وخیم بود به بیمارستان خانم الانبیا (ص) جاسک اعزام و پس از درمان ابتدایی به مرکز بندرعباس اعزام شد. علت این تصادف به گفته شاهدان عینی انحراف به چپ راننده پژو و برخورد با کامیون اعلام شده است.

مصدوم در تصادف اتوبوس با پراید در بابل

تصادف اتوبوس و پراید در جاده شهید صالحی - جاده فیروزجاه روستای درازکش، 6 مصدوم برجای گذاشت. مصدومان این حادثه چهار مرد و دو زن و همگی سرنشین خودروی پراید بودند.

دو تصادف در اتوبان شهید بابایی در کمتر از چند ساعت

در حادثه نخست، ساعت 11 شب پنج فروردین برخورد خودروی پژو پرشیا با گاردیل در اتوبان شهید بابایی به پلیس و آتش‌‌نشانی گزارش شد. حادثه تصادف در مسیر شرق به غرب بزرگراه بابایی، ‌نرسیده به خروجی حکیمیه رخ داده بود که با سررسیدن نیروهای امدادی دو سرنشین جوان حدود ۳۰ ساله با استفاده از تجهیزات هیدرولیکی از خودروی مچاله شده بیرون کشیده شدند ولی شواهد نشان می‌داد هر دو جوان دقایقی پیش از سررسیدن آتش‌نشانان به کام مرگ فرو رفته‌اند.

اما 12 ساعت بعد تصادف در مسیر غرب به شرق اتوبان بابایی، مقابل پمپ بنزین گزارش شد. خودروی پژو ۲۰۶ به دلیل نامشخصی از مسیر اصلی منحرف شده و پس از برخورد شدید با گاردریل میانی اتوبان و شکسته شدن آن، گاردریل از قسمت جلوی خودرو وارد شده و پس از آسیب شدید به راننده از قسمت عقب خارج شده بود.

راننده خودرو که حدود ۳۲ ساله بود، در شرایط خطرناکی بین گاردریل و اتاق خودرو محبوس شده بود. همچنین آتش‌سوزی مختصری نيز در قسمت موتور خودرو رخ داده بود که پیش از رسیدن عوامل آتش‌نشانی از سوی افرادی که آنجا حضور داشتند خاموش شده‌بود. متاسفانه راننده این خودرو هم به دلیل شدت جراحات، پیش از انتقال به مرکز درمانی جان خود را از دست داد.

6 کشته و 23 مجروح در برخورد پراید و وانت

در برخورد خودروی پراید و وانت ایسوزویی که در سربالایی «پل گدار» اندیکا رخ داد، 6 نفر کشته و 23 نفر مجروح شدند.

مصدومان این حادثه پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به مراکز درمانی مسجدسلیمان منتقل شدند. علت این حادثه بی‌توجهی هر دو راننده به سمت جلو و سرعت غیرمجاز تشخیص داده شده بود.

یک کشته و 9 مصدوم در تصادف اتوبوس با کامیون

تصادف اتوبوس مسافربری با کامیون در اتوبان زنجان - قزوین، یک کشته و 9 زخمی برجای گذاشت.

در این حادثه خواب‌آلودگی راننده کامیون علت اصلی این تصادف تشخیص داده شد. از سوی مسئولان پلیس بیشترین علت تصادفات رانندگی در چند روز نخست ایام نوروز خواب‌آلودگی بيان شد.

7 کشته و مصدوم در برخورد پراید با کانکس پلیس

برخورد پراید با کانکس پلیس در محور چناران- مشهد یک کشته و 6 مصدوم برجای گذاشت.

مصدومان حادثه چهار زن سرنشین پراید و سه تن از عوامل نیروی انتظامی بودند که به بیمارستان طالقانی مشهد منتقل شدند. در ادامه دو نفر از مصدومان که هر دو سرباز بودند، حال عمومی خوبی نداشتند و متاسفانه یکی از آن‌ها فوت کرد و حال سرباز دیگر نیز چندان مساعد نیست.

18 مجروح در سانحه رانندگی در جنوب خراسان

برخورد زنجیره‌ای چهار خودروی سواری در مسیر جاده شادمهر - کاشمر واقع در جنوب غرب خراسان رضوی 18 سرنشین این خودروها را راهی بیمارستان کرد.

در پی این سانحه رانندگی در جاده شادمهر به کاشمر روبه‌روی روستای قلعه نو امدادگران پایگاه‌های شادمهر، هلال احمر، یک اتوبوس آمبولانس و دو آمبولانس از کاشمر به محل اعزام شدند. امدادگران پس از اقدامات اولیه درمانی در صحنه 18 مجروح سانحه را به بیمارستان منتقل کردند.

علت این سانحه رانندگی که بین چهار خودروی سواری شامل پراید، سمند، پژو پارس و جیلی در کیلومتر 20 جاده شادمهر - کاشمر رخ داد از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

کشته شدن دو نفر در حادثه بزرگراه حکیم

برخورد خودروی تیبا با تیر چراغ برق در انتهای بزرگراه حکیم منجر به مرگ دو مرد جوان شد.

در این حادثه سواری تیبا با دو سرنشین 30 و 35 ساله هنگام حرکت به دلایل نامشخصی از مسیر اصلی منحرف و با تیر چراغ برق سیمانی حاشیه بزرگراه برخورد كرده و پیش از رسیدن نیروهای امدادی جان باختند.

سرنشینان پیکان در آتش سوختند

بر اثر سقوط یک خودروی سواری از روی پل در آزاد راه همدان - ساوه، سه عضو یک خانواده در آتش سوختند و دو تن از آن‌ها جان باختند. این سانحه روز هشتم فروردین رخ داد و موجب کشته شدن دو عضو این خانواه شامل پدر و یک کودک 9 ماهه شد.

بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد راننده سواری پیکان اقدام به سبقت از کامیون می‌کند که هنگام سبقت برای باز کردن راه خودروهای عبوری، به سرعت در لاین کند رو قرار می‌گیرد. در این هنگام با کامیون برخورد کرده و پس از انحراف از مسیر اصلی از دهانه پل سقوط می‌کند.

راننده کامیون هم برای برخورد نکردن با این پیکان، کامیون را به سمت دیگری هدایت می‌کند و در این هنگام به شدت با نیوجرسی برخورد می کند. نیوجرسی با یک تن و 200 کیلوگرم هم از زمین کنده و از پل به پايین سقوط کرده و روی صندوق عقب پیکان می‌افتد. پیکان که مجهز به کپسول سی.ان.جی بوده منفجر می شود.

واژگونی خودرو جان پیرزن 77 ساله را گرفت

بر اثر واژگونی خودروي پژو 405 در محور سرچشمه به رفسنجان یک نفر جان خود را از دست داد.

در این حادثه چهار سرنشین دیگر دچار آسیب شدند که با آمبولانس‌های پایگاه دوم و سوم شهری اورژانس 115 رفسنجان به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) منتقل شدند. متاسفانه یکی از سرنشینان پژو که زن 77 ساله‌اي بود به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد.

خطای انسانی بیشترین عامل تصادفات رانندگی

به گفته سردار اشتری، رییس پلیس کشور عامل انسانی، صنعت خودرو و امنیت جاده‌ها از عواملی هستند که در وقوع تصادفات رانندگی نقش دارند و باید تمامی دستگاه‌های ذی‌صلاح دست به دست هم بدهند تا همه این عوامل بهبود یابد.سردار حسین اشتری در ادامه می‌گوید:« باید به سمتی حرکت کنیم که شاهد کمترین آمار تصادفات و جان باختگان و مجروحان به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی باشیم. در این موضوع عزم ما جزم است و این اراده در ناجا وجود دارد که تعداد تلفات و جان باختگان حوادث رانندگی و ترافیکی کاهش یابد و وقتی هم به کاهش تلفات جاده‌ای در دهه گذشته نگاه می‌کنیم ، متوجه می‌شویم که در همین مسیر قدم های خوبی برداشته ‌ایم اما باید این قدم‌ها با شتاب بیشتری ادامه یابد.

وقتی به ظرفیت موجود در بدنه نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذی‌صلاح و مرتبط در این حوزه نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که می‌توانیم خسارت‌ها و تلفات حوادث رانندگی و ترافیکی را کاهش دهیم تا بتوانیم آنچه مد نظر مقام معظم رهبری است را به انجام برسانیم.

وی در ادامه تصریح کرد: رانندگان تمامی وسایل نقلیه که در ایام تعطیلات نوروز در حال تردد در جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی سراسر کشور هستند، باید هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند و از سبقت و سرعت غیر مجاز پرهیز کنند تا ما شاهد کمترین خسارت‌ها و تلفات در باقی مانده ایام تعطیلات نوروزی باشیم».

25درصد ماموریت ها مربوط به حوادث ترافیکی

سرپرست اورژانس کشوربا بیان اینکه اورژانس کشور(مرکز115) ازابتدای طرح سلامت نوروزی (24 اسفند 96) تا روز 13 فروردین بیش از144 هزارو600 ماموریت انجام داده‌است، گفت: 25 درصد از این ماموریت ها مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.پیرحسین کولیوندافزود: اورژانس هوایی در طرح سلامت نوروزی با 129 توانست 225 مصدوم را به بیمارستان‌ها منتقل کند که 60 درصد از آن‌ها به اتاق عمل اعزام و تحت عمل جراحی قرار گرفته اند. درماموریت‌های انجام شده 27 هزارو 200 مصدوم حوادث ترافیکی به بیمارستان‌های کشورانتقال داده شدند.قانون پلاس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: