کد خبر: ۱۹۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 07
چشم یکی از حساس‌ترین عضو‌های بدن است و در صورتی که به آن رسیدگی نشود، عوارض جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد
شفاآنلاین>سلامت> یک متخصص چشم پزشکی گفت: افرادی که بدون انجام معاینات تخصصی به ویژه در سنین پایین به جراحی لیزیک می‌پردازند، امکان برگشت مجدد نمره چشم و یا ایجاد خشکی چشم در آن‌ها به شدت افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، حمید حسینی متخصص(Expert) چشم پزشکی و استاد دانشگاه در خصوص بیماری‌های چشمی و راه‌های درمان آن اظهار کرد: چشم یکی از حساس‌ترین عضو‌های بدن است و در صورتی که به آن رسیدگی نشود، عوارض جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد.

این متخصص چشم پزشکی با اشاره به اینکه درمان شبکیه چشم یکی از حساس‌ترین عمل‌هاست، گفت: چشم یکی از  عفونت پذیرترین عضوهای بدن  است؛ در مراحل اولیه درمان شرایطی از جمله سن بیمار و AMD (بیماری که در آن لکه زرد چشم تخریب می‌شود) که مربوط به سرطان چشم است را بررسی و معاینه دقیقی بر روی  چشم انجام می‌شود که با  آزمایش‌های لازمی که از قبل انجام شده چشم بیمار را عمل می‌کنند به خصوص بیمارانی که در معرض ضربه‌های شدید چشم هستند اولویت بیشتری دارند.

حسینی در خصوص بیماری‌های چشمی و آسیب‌پذیر بودن آن، خاطر نشان کرد: متاسفانه افرادی که بدون انجام مطالعات و مشاوره‌های کافی و انجام معاینات تخصصی به ویژه در سنین پایین به عمل لیزیک می‌پردازند، امکان برگشت مجدد نمره چشم و یا ایجاد خشکی چشم و آستیگماتیسم ناخواسته در آن‌ها به شدت به وجود می‌آید.

نقش سابقه خانوادگی در ایجاد بیماری‌های چشمی

این متخصص چشم پزشکی با اشاره به اینکه سابقه خانوادگی در ایجاد بیماری‌های چشمی موثر است، گفت: افرادی که به نزدیک بینی چشم مبتلا هستند ممکن است مشکلاتی در کارهای روزمره خود داشته باشند؛ نزدیک‌بینی همراه با نشانه‌هایی در بدن فرد خود را نشان می‌دهد، تاری دید، دوبینی و خستگی چشم از علائم نزدیک بینی است، نزدیک‌بینی را می‌توان به وسیله عینک، لنز‌های تماسی و یا در برخی موارد عمل جراحی درمان کرد؛ افرادی که بدون انجام معاینات تخصصی به ویژه در سنین پایین به جراحی لیزیک می‌پردازند، امکان برگشت مجدد نمره چشم و یا ایجاد خشکی چشم در آن‌ها به شدت افزایش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه پیر چشمی یکی از بیماری‌هایی(Diseases) که ممکن است افراد بالای ۴۰ سال به آن مبتلا شوند، افزود: بسیاری از افراد هنگام مطالعه به خصوص خواندن حروف ریز و کم رنگ متوجه  پیری چشمی خود می شوند؛ نشانه‌های این بیماری در سن ۴۰ سالگی بروز پیدا می کند، در این بیماری لنز‌های چشم مقداری از انعطاف‌پذیری خود را از دست داده و بر روی چیزی که در فاصله نزدیک قرار دارد، متمرکز نمی‌شود.

حسینی در خصوص بهترین زمان عمل چشم بیماری‌های شبکیه، گفت: زمان در برخی از جراحی‌‌ها مانند پارگی‌ها و سوراخ شدگی‌های شبکیه، نقش بسیار مهمی دارد؛ بیمار باید در مراحل اولیه و اولین زمان پس از ایجاد اختلال چشمی به چشم پزشک مراجعه کند، چرا که ممکن است نتایج جبران ناپذیری برای بینایی شخص به دنبال داشته باشد و یا عملاً روند و احتمال معالجه بیمار را متوقف و یا غیر ممکن کند.

وی با بیان اینکه هر شخصی باید با کوچک ترین اختلال در چشم به چشم پزشک مراجعه کند، یادآور شد: اگر بیمار در مراحل اولیه به چشم پزشک مراجعه کند سریع تر می تواند درمان شود و عوارض کمتری برای بیمار به همراه دارد؛ در صورت مراجعه نکردن به پزشک با گذشت زمان بینایی فرد دچار مشکل شده و عمل وی سخت تر خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار