کد خبر: ۱۹۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 04
کودکانی که در مدرسه با یادگیری و تمرکز مشکل دارند، می‌توانند از اسیدهای چرب امگا۳، بهره بسیاری ببرند. زیرا این اسیدها در یادگیری و تمرکز به آنها کمک بسیاری می‌کنند.

شفا آنلاین>سلامت>اسیدهای چرب امگا3، 6 و 9 اسیدهای چرب مفیدی هستند که بدن ما به آنها نیاز دارد و در این میان، بیشتر ما، به اندازه کافی امگا3 دریافت نمی‌کنیم. اسیدهای چرب امگا3، که بیشتر در ماهی‌های چرب یافت می‌شوند، برای سلامت مغز <Brain health>بسیار مهم هستند. بنابر مطالعات محققان دانشگاه ساوت ولز در بریتانیا، اسیدهای چرب امگا3 می‌توانند در یادگیری مهارت‌های خواندن، نوشتن و توجه کودکان مدرسه رو، موثر باشند.


 به گزارش شفا آنلاین:کودکانی که در مدرسه با یادگیری و تمرکز مشکل دارند، می‌توانند از اسیدهای چرب امگا۳، بهره بسیاری ببرند. زیرا این اسیدها در یادگیری و تمرکز به آنها کمک بسیاری می‌کنند.

انواع اسیدهای چرب امگا، که در ماهی‌های چرب یافت می‌شوند، برای سلامت مغز بسیار مهم هستند. در بررسی‌های گذشته مشخص شده بود که نبود امگا۳ به اندازه کافی در رژیم غذایی، روی یادگیری و رفتار، اثر منفی به جای می‌گذارد و بررسی فعلی نشان می‌دهد که این اسیدها می‌توانند در یادگیری مهارت‌های خواندن، نوشتن موثر بوده و قدرت تمرکز را در حد معناداری افزایش دهند. محققان با انجام ۲۲ آزمایش روی بیش از ۳۰۰۰ کودک، توانستند به این نتیجه دست یابند.

کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی-بیش فعالی و آنهایی که در مدرسه عملکرد ضعیفی دارند، می‌توانند از فواید مصرف امگاها به ویژه امگا۳ بهره مند شوند. بنابه گفته یکی از محققان، یادگیری و تمرکز بخش اصلی تحصیل کودکان است و این اسیدهای چرب توانایی آنها در خواندن، نوشتن، توجه و رفتار مناسب افزایش می‌دهد. در ضمن مکمل‌های امگا، از بیش فعالی کودکان و رفتارهای تهاجمی‌آنها کاسته و ذهن شان را برای یادگیری آماده می‌کند.

 بررسی‌ها نشان داده است که با مصرف اسیدهای چرب امگا۳، بیش فعالی کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی- بیش فعالی، کاسته شده و وضعیت تمرکز و حافظه کوتاه مدت شان، بهبود می‌یابد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: