کد خبر: ۱۹۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 03
ریزش مو یکی از مشکلاتی است که به جرات می توان گفت اکثر مردم دنیا با آن مواجه هستند. عوامل زیادی مانند عوامل محیطی، ژنتیکی، هورمونی ، برخی بیماری ها مانند اختلالات تیروئید ، آنمی ( کم خونی ) و نوع تغذیه در ریزش مو دخیل است.ا

شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>ریزش مو مشکل بسیاری از افراد است چه زن و چه مرد, اگر شما هم ریزش مو دارید در ادامه تمام دلایل ریزش مو <hair loss>را مشاهده کنید.

به گزارش شفا آنلاین:ریزش مو یکی از مشکلاتی است که به جرات می توان گفت اکثر مردم دنیا با آن مواجه هستند. عوامل زیادی مانند عوامل محیطی، ژنتیکی، هورمونی ، برخی بیماری ها مانند اختلالات تیروئید ، آنمی ( کم خونی ) و نوع تغذیه در ریزش مو دخیل است.اهمیت رژیم غذایی را در حفظ سلامتی بدن به خصوص مو ، نمی توان نادیده گرفت. تحقیقات اخیر ژاپنی ها بعد از جنگ جهانی دوم این امر را تایید می کند؛ چرا که استفاده از رژیم غذایی غربی ها به وسیله ی ژاپنی ها باعث اضافه وزن توام با ریزش مو در اکثر مردم شد.

این روزها ریزش مو در بین افراد، بخصوص بانوان شایع شده است. ریزش مو علل مختلفی از جمله استرس، آب و هوا و غیره دارد. بعضی از عادت های روزمره سبب ریزش مو می شوند که ممکن است ندانید علت ریزش مو از آن هاست. ممکن است اینجا برایتان سوال شود که چه عادت هایی سبب ریزش مو می شود، اما نگران نباشید همه عادت هایی که سبب ریزش مو می شود را در اینجا برایتان فراه کرده ایم.

ریزش مو چه دلایلی دارد؟
غذاهای چرب و سرخ کردنی به علت چربی زیاد موجب بسته شدن عروق خونی و کاهش خونرسانی به ریشه مو و در نهایت ریزش مو می شوند که این مشکل در افراد لاغر هم بروز می کند.مصرف روغن ها بویژه روغن جامد باعث ریزش مو می شود، اما استفاده از روغن های گیاهی در طبخ غذاها به خصوص روغن زیتون و هسته انگور ریزش مو را کاهش می دهد.
یکی از راههای درمان ریزش مو مصرف مواد مغذی حاوی ویتامین B زیاد است که در گروه ویتامین های B ، ویتامین B6 و بیوتین اهمیت خاصی دارند. بیوتین ویتامینی است که دربسیاری از محصولات آرایشی به عنوان مکمل بهبود دهنده وضعیت مو اضافه می شود، زیرا عارضه مشخص کمبود بیوتین، ریزش مو است. منابع غذایی غنی از ویتامین B6:
جگر، موز ، دانه آفتابگردان، ماهی ، مرغ، جوانه گندم ، آلوی خشک ، گوشت ، غلات سبوس دار ، مخمر و زرده تخم مرغ ( به ترتیب) و منابع غنی بیوتین :جگر و گوشت مرغ، جوانه گندم، سبوس گندم، تخم مرغ و بادام زمینی است و بیوتین را برایتان ذکرمی کنم.
تاثیر خواب بر ریزش مو
خواب شبانه کم موجب ریزش موها می شود. البته ساعت خواب هم بسیار مهم است و بهترین زمان خواب ساعت 23 تا 7 صبح است.
در افرادی که مدت زیادی با کامپیوتر کار می کنند یا دانش آموزانی که شب امتحان تا پاسی از شب بیدار هستند و کسانی که شب کارند؛ روند ریزش مو بسیار سریع تر است ولی با اصلاح زمان خواب این مشکل برطرف می شود.
تغذیه نامناسب و ریزش مو
افراط در نوشیدن چای سیاه باعث ریزش مو می شود، اما چای سبز رویش موها را بهبود می بخشد. چای سبز باعث کاهش سوخت و ساز بدن، کاهش میزان هورمن های مردانه در زنان و در نهایت جلوگیری از ریزش موها می شود.
مصرف شیر و ماست کم چرب باعث جلوگیری از ریزش مو می شود، اما مصرف لبنیات پرچرب این عارضه را تشدید می کند.
اسفناج از سبزیجاتی است که تاثیر زیادی بر بهبود روند رشد مو دارد، مصرف گوشت قرمز و مرغ به علت دارا بودن آهن باعث رویش بهتر موها می شود، اما ماهی به علت اینکه حاوی امگا 3 فراوانی است، تاثیر بیشتری در جلوگیری از ریزش موها دارد.
استفاده از استروژن های گیاهی بویژه سویا تاثیر چشمگیری در جلوگیری از ریزش دارد.چربی خون بالا، موهای چرب و خارش سر نیز باعث ریزش مو می شود.

رشد بهتر موها با ورزش
تاثیر ورزش متعادل در جلوگیری از سفیدی و ریزش موها به اثبات رسیده است. ورزش حرفه ای و قهرمانی در زنان نتیجه ای برعکس دارد و ریزش مو را بیشتر می کند.ورزش روزانه موجب ترشح هورمون آندورفین، کاهش استرس و جلوگیری از ریزش مو می شود.
افزایش ریزش مو با مصرف مواد دخانی
در مصرف کنندگان سیگار، قلیان و الکل ریزش مو شایع تر است و اثرات نامطلوب قلیان بر ایجاد این مشکل بسیار شدیدتر از سیگار است.
قطع یکباره داروهای هورمونی و قرص های جلوگیری از بارداری در زنان موجب ریزش موی شدید می شود. اختلالات قاعدگی نیز از علل زمینه ساز ریزش است.الو دکتر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: